Avatar billede Tanja012 Praktikant
02. marts 2013 - 19:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

kan ikke afspille .ifo fra Ekstern Harddisk på windows 7

Jeg har 4 Eksterne Harddiske og 3 af dem bliver brugt til rippede dvd'er, den nyeste er et problem(ikke engang et halvt år gammel) (Intenso 3 TB) når jeg prøver at afspille en ifo-fil fra denne harddisk, holder playeren op med at svare når jeg prøver at vælge sprog i Titelmenuen (bortset fra vlc-player)
Med vlc-playeren spiller den hurtigt hen over alle menuer osv. og spiller resten som var det separate videoer.

for at finde ud af hvor problemet lå, flyttede jeg en dvd fra denne Harddisk til en anden og afspillede den så derfra..... Ingen problemer der, så det ER den Eksterne Harddisk der er problemet.

så sad jeg og ledte på google efter en mulig løsning og fandt denne... http://www.tweakandtrick.com/2012/02/convert-fat32-to-ntfs-file-system.html Det gjorde jeg.. Resultat: den blev lidt hurtigere men den kan stadig ikke afspille .ifo.. :(

så kørte jeg en CHKDSK /f /r natten over og fandt ingen fejl... Nu er jeg lost!

Nogen Idéer?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. marts 2013 - 22:22 #1
Prøv lige at lave en ISO af din DVD (test den på lille HDD) og smide den over på 3 GB disken, mount i Daemon Tool, afspil med Power DVD.

Meld tilbage hvordan det gik (nu ingen genveje eller andre programmer).

Hvordan er din 3 GB sat op, antal patitioner osv.
Hvad understøtter din BIOS?
Hvilken windows version bruger du (64 bit? 32 bit home?)?
Avatar billede Tanja012 Praktikant
05. marts 2013 - 00:56 #2
Jeg har Windows Home Premium 64 bit.

Du har skrevet GB, men det er 3 TB, bare for at undgå misforståelser.

Harddisken består kun i én partition.

Hvad er BIOS?

Jeg prøvede at flytte en film fra en mindre Harddisk, det virkede ikke.. jeg bruger ikke power DVD jeg aldrig har været tilfreds med det. jeg bruger nu i stedet kmp eller vlc(når der ikke er andet der virker) har også prøvet splayer men der er ikke nogen af dem der vil afspille fra denne ene harddisk.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
06. marts 2013 - 11:44 #3
GB er naturligvis en Gastefejl.  :-D

BIOS sidder på dit motherboard og er vigtig for din disk.
Har disken kørt på samme/denne pc i de 6 måneder?

Jeg mener ikke at ha spurgt hvilke programmer du kan li, men om at teste med en specifik metode og programmer.  ,-)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. marts 2013 - 14:17 #4
ja, disken har kun kørt på denne computer.

jeg har slet ikke power dvd længere...
Avatar billede Tanja012 Praktikant
06. marts 2013 - 16:15 #5
så fandt jeg BIOS:)

BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS version 1.10 A14
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 08:55 #6
Hvis disken tidligere har fungeret som den skal på samme pc, så er BIOS ikke så relevant.

Jeg mener at huske PowerDVD kan downloades gratis som prøve version.
Det samme gælder Daemon Tools.

Årsagen til jeg bad om de programmer, er jeg forsøger at hitte ud af om du står med et hardware problem eller et software problem.

Hvis du har ændret patition størrelse eller andre ting, så fortæl fortæl. :-)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
07. marts 2013 - 18:46 #7
Jeg kan sagtens afspille mine dvd'er fra mine 2 andre eksterne harddiske MED dvd-menuer...

Kan ikke huske om jeg nogensinde fik afspillet noget fra denne HDD uden problemer, jeg kunne kun se noget fra denne HDD med VLC, men det var uden DVD-menuer...
Avatar billede Tanja012 Praktikant
07. marts 2013 - 18:50 #8
Ved ikke om det er relevant, men jeg har alle 4 eksterne harddiske siddende i én usb hub.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. marts 2013 - 20:46 #9
Det gør en forskel for bundkortets BIOS at det er en USB disk (du kan af den vej køre større disk end BIOS kan håndtere internt).

Sæt den direkte til en USB port i pcen, virker det nu?
Prøv at lave en mindre test partition på disken og afspil derfra, virker det nu?

Jeg savner også forsat testen i #1
Avatar billede Tanja012 Praktikant
08. marts 2013 - 00:10 #10
Jeg prøvede det hele... og så kunne jeg pludselig afspille .iso'en med powerdvd og det undrede mig.. så jeg prøvede jeg også at afspille min .ifo med PowerDVD... det virker!? Power DVD har virkelig forandret sig siden sidst jeg så den... Den er ret fed:)

Der er bare det, at jeg lige har lavet et arkiv med MyMovies og Media Player Center(som jeg er rigtig glad for) den kan bare ikke afspille mine serier som ligger på den HDD, så selvom PowerDVD kan afspille dem, så er mit problem desværre ikke helt løst:(

Jeg tænkte om det er muligt at kmplayer har været inde og pille ved noget, så det går ud over alle mediaplayerne på min computer?
Avatar billede Tanja012 Praktikant
08. marts 2013 - 16:15 #11
har lige fundet frem til at jeg kan afspille iso fra HDD'en med media player center via powerDVD men det ret besværligt da jeg har 190 titler der skal converteres til iso, så andre løsninger er meget velkomne!

ellers tak for hjælpen!! ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 17:09 #12
Jeg tillader mig at lægge et svar til point.
(Evt deling hvis nogen kan fixe det uden at gå via iso)

Jeg fik klarlagt problemet.
(Som du kan se, var der en årsag til mine strenge instrukser).

At du synes det er hårdt at skulle lave 190 DVD x 5 minutters convert til ISO, betyder ikke, at jeg ikke har løst problemstillingen. ;-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 17:13 #13
Hvis du har to HDD i din pc, så læs på den ene og skriv på den anden, så kan du komme et godt stykke under de omtalte 5 minutter pr. DVD.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 17:15 #14
De ISO som ender på den forkerte HDD, dem kopiere du (alle på en gang) over på den rette HDD mens du spiser etc.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 17:17 #15
Alternativt så fald tilbage på min løsning vedrørende patitioner under 2.2 TB.
(Lille test patition)
Avatar billede Tanja012 Praktikant
08. marts 2013 - 18:11 #16
det prøvede jeg først, ingen forbedring..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 18:22 #17
OK, så må du bruge 1-5 minutter pr DVD alt efter diskhastighed.
Avatar billede Tanja012 Praktikant
08. marts 2013 - 18:24 #18
det kommer til at tage sin tid men jeg laver iso filer med imgburn, jeg bliver nok færdig på et tidspunkt;)

også har jeg dowloadet virtual clone drive, som gør media center i stand til at afspille iso, og så vælger jeg powerdvd ved afspilning.

jeg kan bare ikke få den til at vælge powerdvd som standard(så jeg skal vælge hver gang jeg afspiller), men det er trods alt den bedste løsning jeg kan finde indtil videre..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 18:33 #19
Du kan forsøge dig med et nyt spørgsmål hvor du søger svar ppå hvordan du får den til at beholde valgt standard.
Måske nogen har en løsning på det.

Husk at være obs på det med at læse på en fysisk hdd og skrive på en anden, det kan øge din hastighed op til 100%.
Det hjælper ikke at bruge flere patitioner på samme fysiske disk, det skal være to forskellige fysiske disk.