Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 16:44 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Drivere til bærbar med recovery cder

Hej

jeg Vil formatere min computer en Asus bærbar,men det eneste der hørte til den er jo de recovery cder jeg selv har brændt ud.

Det er denne bærbar jeg har http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657245.

Vil også have en ny harddisk i en ssd.

Jeg skal jo have fundet Driverne til Bundkort,grafikkort , lydkort, netkort, webcam og softwaren til webcam osv.

det er en ren installation jeg vil lave , kan jeg trække driverne ud fra recovery cderne ?

eller hvordan skal det gribes an ?

Jeg tænkte også på om jeg skulle købe et Driver program, og hvis jeg skulle det ,hvilket ?

Og hvor finder vi oplysninger om bundkortet, jeg kan jo se grafikkort,lydkort osv i enhedshåndtering, men ikke bundkort ?

Mvh Jan
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 16:55 #1
Fandt nogle drivere her:
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&m=X53SM&p=3&s=114&os=30&hashedid=n%2fa

Skal du have en helt ren installation skal du låne en cd med Windws som er magen til det som din produktnøgle refererer til og bruge din egen nøgle til sidst.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 17:19 #2
Du skal have fingre i en ren installations cd (hvilket os?)

Driverne er hvor 1 henviser til

Vil opfordre til en samsung 840 pro ssd
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 17:26 #3
windows 7 premium 64 bit

Og jeg kan godt se driverne er der, men er der ikke et godt driverprogram  man også kunne købe ?

Er det umuligt at trække noget ud fra recovery cder ?

mvg Jan
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 17:32 #4
Slimdrivers

Hvad indeholder de som du vil have fat på?
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 17:33 #5
er der ikke et program, hvor man kan se bundkort, og generelt mere om hardwaren ?

Jeg regner bestemt med at købe Samsung 840 pro der skal vil ikke købes mere for at montere den i den bærbar, man tager vel bare det skelet som den anden harddisk sidder i om montere i det ?

mvh Jan
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 17:35 #6
#3 Hvorfor købe noget, når du kan downloade alle driverne og enten brænde dem på en cd eller lægge dem på en usb pind?
Jeg ville ikke bruge penge på sådanne programmer.
Mangler jeg en driver jeg ikke kan finde bruger jeg SlimDrivers i den frie udgave til opgaven.
Recovery cd'erne er en stor samlet Image fil der overskriver harddisken med data fra ende til anden og den kan du så vidt jeg ved ikke fiske noget ud af.
Løsningen hvis du vil have en ren installation er at låne en cd.
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 17:39 #7
ok det var nu bare ren nysgerrighed, om man kunne trække noget ud fra recovery cder.

men det vil sige at hvis jeg kan låne en windows 7 premium 64 bit af en og jeg så taster koden i bunden af computeren så er det iorden, og helt korrekt ?
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 17:43 #8
#7 korrekt :) hvis windows siger licensen ikke er godkendt så vælg telefonisk aktivering årsagen til licensen afvises er ny harddisk og dette er gratis
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 17:44 #9
Ja det skulle fungere.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2013 - 17:45 #10
#8 Enig!
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 17:49 #11
Det lyder godt, jeg vil få købt mig en ny Harddisk, og få det  sat i gang , er der nogle der har tlf nummeret,hvis det bliver aktuelt med telefonisk aktivering?

mvh Jan
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 17:51 #12
Det vil stå på skærmen når det er :)
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 20:16 #14
hvis man nu købte en ny windows 7 premium , så ville der vil ikke være noget problem , med at man indtastede den nye kode  i stedet for den der står under pcen ,det var bare lige en tanke ?

mvh Jan
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 20:25 #15
Nej er der ikke men spild af penge hvis du spørger mig..

Hvis det fordi du mangler en cd så lad os trylle for dig ;)
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 20:28 #16
ok ,men jeg kan nu godt låne en du skal også lige huske at sørge for jeg kan give dig point i den første tråd om ssd

mvh Jan
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 20:33 #17
Du beder os blot om at smide et svar og husk og skriv brugernavn ved og jeg er ikke den eneste i den tråd eller denne der skal have point :)
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 22:15 #18
skriv lige et svar Blueeyez
Avatar billede Blueeyez Mester
03. marts 2013 - 22:24 #19
Blot til info så er svar til dem der giver løsningen :) 220661 skal os have point så ikke accepter før han smider svar!
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 22:41 #20
ok men kan jeg dele point, og hvordan ?
Avatar billede bais Juniormester
03. marts 2013 - 22:42 #21
giv lige et svar 220661
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2013 - 15:50 #22
jeg lægger et svat, og tak for point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2013 - 15:52 #23
#20 For at dele point markerer du alle de svar du vil tildele point og accepterer disse svar.
Du kan dele lige over, men også skrive de point du vil for den hjælp der er bidraget med uafhængigt af de enkelte svar.
Der fremkommer en boks hvor du kan tildele i.