Avatar billede vv25 Nybegynder
06. marts 2013 - 07:19 Der er 1 løsning

Excel: Hent data fra lukket workbook, hvis det opfylder betingelse

Hej,

Jeg har to regneark (Jobrotation og Pnumre), fra Pnumre ønsker jeg at hente alle de rækker, hvor værdien i første kolonne stemmer overens med en værdi der er tastet i Jobrotation.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg henter data (se nedenstående), men da mængden af data er for stor og tidskrævende har jeg brug for kun at hente dem jeg skal bruge.

Pnumre må ikke åbnes, da vi grundet EDH (Elektronisk dokument håndtering) ikke kan lukke det igen uden at medarbejderen selv skal gøre noget.

Det ville også være fint hvis jeg blot kunne hente hele arket ind, men det virker umiddelbart ikke som om det er muligt efter mine søgninger på nettet.

Sub GetDataDemo()

    Dim FilePath$, Row&, Column&, Address$
    Dim Pnr As Long

    'change constants & FilePath below to suit
    '***************************************
    Const FileName$ = "Pnumre.xlsx"
    Const SheetName$ = "Data"
    Const NumRows& = 20
    Const NumColumns& = 10
    FilePath = "P:\EXCEL programmer\YDS\Igang\"
    Pnr = Sheets("Anmodning").Range("Pnr")
    '***************************************

    DoEvents
    Application.ScreenUpdating = False
    If Dir(FilePath & FileName) = Empty Then
        MsgBox "The file " & FileName & " was not found", , "File Doesn't Exist"
        Exit Sub
    End If

    For Row = 1 To NumRows
            For Column = 1 To NumColumns
                Address = Cells(Row, Column).Address
                Cells(Row, Column) = GetData(FilePath, FileName, SheetName, Address)
                Columns.AutoFit
            Next Column
    Next Row
    ActiveWindow.DisplayZeros = False
End Sub

Private Function GetData(Path, File, Sheet, Address)
    Dim Data$
    Data = "'" & Path & "[" & File & "]" & Sheet & "'!" & _
    Range(Address).Range("A1").Address(, , xlR1C1)
    GetData = ExecuteExcel4Macro(Data)
End Function

Håber at der er en der kan hjælpe,
Mvh. Camilla
Avatar billede vv25 Nybegynder
19. juli 2013 - 07:49 #1
Lukker spørgsmål