Avatar billede infam Nybegynder
08. marts 2013 - 13:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

5 ghz trådløs router - bedste valg?

Hej

Jeg bor i en lejlighed hvor jeg kan se over 30 forskellige trådløse netværk og oplever derfor ustabilitet på mit trådløse netværk. Derfor overvejer jeg at investere i en trådløs router som kan køre 5 ghz.

Hvad er best value for money fra omkring 500-1000 kr.?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 14:02 #1
Måske en af de 5 her du vil ha ?
http://reviews.cnet.com/best-wireless-routers/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 14:06 #2
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2013 - 14:25 #3
Hvis du vil ha det bedst til lidt over pris så denne http://www.edbpriser.dk/router/linksys-smart-wi-fi-router-ea6500-id-6984190.aspx

Der er en app så du os kan overvåge dit netværk hvis det ønskes se her - http://www.linksys.com/en-us/mobile/apps/supported

Ellers ea2500 den har 5 ghz og god dækning mm http://www.edbpriser.dk/router/linksys-e2500-advanced-dual-band-n-router-id-5345832.aspx
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 14:31 #4
Nu du siger dækning, så kan jeg godt li dette citat om Asus:

Det overraskede mig at opdage, at RT-AC66U præsterede endnu bedre, da jeg flyttede klienten ud i køkkenet, over seks meter fra routeren og med en enkelt væg imellem.
Avatar billede carolinelyng Nybegynder
08. marts 2013 - 14:48 #5
YES!
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2013 - 15:07 #6
Gad vide hvorfor linksys ikke nævnes i den "test"... ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 19:04 #7
Dem i den første test er alle gode og uanset hvilken man vælger, så er valget fornuftigt.
Det uanset om det er Asus eller Linksys. :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
08. marts 2013 - 19:14 #8
#7 Så routere der ikke er med i testen er altså os gode? :b
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 08:17 #9
#8 Mon ikke du misforstår for at misforstå. :b  :D
Avatar billede infam Nybegynder
11. marts 2013 - 16:41 #10
Hej alle

Jeg har købt den Blueeyez har anbefalet; ea2500, og har lige sat den op og det ser ud til at det funker :)

Blueeyez opretter du et svar?

Lige et tillægsspørgsmål: I routeren ser det ud til at den både kører 2,4 og 5ghz, og jeg kan umiddelbart ikke vælge en af dem, men det kan vel ikke passe?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2013 - 20:30 #11
Du burde selv kunne vælge, deadtiver 2.4 hvis det kun skal være 5 ghz :)