Avatar billede danco Nybegynder
08. marts 2013 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

htaccess problem

Hej Eksperter,
jeg er så småt ved at være en lille smule desperat. Jeg har rodet med en lille stump htaccess der skulle gøre mine URL's lidt pænere, men der sker absolut ingenting.

Jeg har følgende URL nu:
http://mit-domæne.com/Test/annonce.php?ID=45

og vil gerne ende med at have:

http://mit-domæne.com/Test/annonce-45.php (eller .html)

Jeg har lige nu følgende linjer i min .htaccess på roden af mit domæne.

RewriteEngine On
RewriteRule ^annonce-([^/]*)\.html$ /Test/annonce.php?ID=$1 [L]

Skulle her være nogle kloge mennesker der kan hjælpe mig?
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 15:54 #1
<ole>

Læg din .htaccess i mappen Test. Så virker den  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede danco Nybegynder
08. marts 2013 - 16:04 #2
Det skulle man tro..
men det der sker absolut ingenting ved at flytte den ind i mappen, har endda ændret URL'en i reglen ved at fjerne Test/
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 16:24 #3
Det virker her - og hvis RewriteEngine ikke er slået til, får du en serverfejl. Det virker derfor sært, hvis der ikke sker noget  =)
Avatar billede danco Nybegynder
08. marts 2013 - 17:24 #4
Jeg har haft i min server udbyder og spurgt om netop RewriteEngine, og fik af vide at den samme stump burde virke..
Er der noget i mit PHP script der skal være anderledes efter rewriting?
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2013 - 17:36 #5
Nej, hvis du i annonce.php skriver:

<?php echo $_GET['ID'] ?>

- vil du med dit eksempel få udskrevet tallet 45
Avatar billede danco Nybegynder
09. marts 2013 - 13:09 #6
i såfald forstår jeg ikke hvorfor det ikke har nogen effekt..
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2013 - 15:47 #7
Det gør jeg heller ikke  =)
Avatar billede danco Nybegynder
21. marts 2013 - 11:52 #8
Jeg har fået løst problemet, jeg havde som sagt fat i udbyder support. De påstod også at det skulle virke, og af uforklarlige årsager virkede det et par timer senere...

Tak for din tid..