Avatar billede Vinteferie Nybegynder
08. marts 2013 - 16:08 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Computeren vil ikke længere slumre/standby - VGA skærmdriver

Hej Eksperter,

Jeg har en Dell Vostro 3550 med Intel HD Graphics 3000.
Jeg har fornylig opdateret pc'ens drivere, da jeg oplevede flere forskellige problemer.

Driverne opdaterede jeg via Dell's driver opdaterings software.

Jeg har så bl.a. opdateret min grafikkort-driver.
Sidenhen har jeg ikke længere kunne sætte computeren til at slumre/standby, da skærm driveren tilsyneladende ikke understøtter det.
Finder det lidt underligt, at en nyere driver giver sådanne problemer.

Jeg har prøvet at geninstallere driveren fra Intels hjemmeside, men får stadig samme fejl, og der vises også en gul advarselstrekant ud for driveren under "enhedshåndtering".

Hvordan løser jeg det her?
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
08. marts 2013 - 17:34 #2
Jeps det har jeg.
Den opdaterer ikke VGA driveren, hvorfor man ender ud med en VGA driver fra 2006.

Ellers mange tak :)
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2013 - 18:08 #3
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 18:10 #4
Hvad med at gå tilbage til et tidligere system-gendannelsespunkt hvor tingene virkede.
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
08. marts 2013 - 18:16 #5
@milter - problemet er at jeg flere gange har haft fjernet VGA driveren. Den kører nu på en driver fra 2006.
Ingen af Intels HD Graphics opdateringer opdaterer VGA driveren. Kun den til Intel HD Graphics Family.

@NielsErikK - Det må være sidste udvej, da jeg har haft BSOD og en masse fejl på det seneste, som det endelig er lykkedes mig at fikse.

---
Sagen er egentlig bare den, at jeg ikke kan finde en opdatering til VGA driveren og altså ikke kan komme af med den gule advarsels trekant, som btw. indikere at skærmdriveren slet ikke kører.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
08. marts 2013 - 18:40 #6
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2013 - 18:48 #7
#5.

Hvis du kigger under "Video" på linket herunder, vil du se, at der er flere grafikmuligheder. Er du 100% sikker på, din model kører med Intel HD Graphics 3000?

http://www.dell.com/support/drivers/dk/da/dkbsdt1/Product/vostro-3550
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
08. marts 2013 - 21:45 #8
@NielsErikK - Jeg er ikke så vild med at lade ukendte programmer pille ved min system32 mappe - har jeg dårlige erfaringer med.

Er det to programmer du vil stå inde for?

@Milter - Stensikker. Screenshot: http://cloudho.st/i/ysDYepHC.jpg
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2013 - 22:16 #9
#8

Intel HD Graphics 3000 er indbygget i CPU'en. Dit "Standard VGA-skærmkort" må være et ekstra grafikkort/chip, som man finder på mange bærbare. Spørgsmålet er så hvilken. Læs linket herunder:

The Dell Vostro 3550 uses a dual-mode graphics setup with AMD Radeon graphics for discrete high-performance graphics and Intel HD graphics for power-saving economy-mode graphics.

http://homenetworking01.info/2011/09/product-reviewdell-vostro-3550-business-laptop-computer/comment-page-1/

Prøv at se, om du kan finde lidt flere informationer på denne måde:

http://www.winvistaclub.com/f7.html
Avatar billede milter Ekspert
08. marts 2013 - 22:22 #10
Avatar billede 220661 Ekspert
09. marts 2013 - 08:01 #11
#8 Revo Uninstaller Free bruger jo programmets afinstallerings del først til at fjerne programmet som ved en normal afinstallering, og her vil du jo få besked om dine system32 filer, om du vil fjerne dem eller lade dem ligge. Personligt fjerner jeg næsten altid filer systemet ikke skal bruge mere.
Herefter vil programmet gå registreringen i gennem og fjerne efterladenskaber her, samt delvis tomme mapper der ikke er fjernet.
Jeg har brugt dette program mere end 100 gange uden problemer overhoved.

Med hensyn til din skærmdriver kan det så ikke være strømstyrings indstillinger der gør at den ikke vil slumre?

Evt fra enhedshåndteringen?
Jeg har ikke sådan nolge indstillinger her på min Xp, men måske er der nogle på din
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. marts 2013 - 08:07 #12
#8 ""stå inde for""
Jeg står kun inde for mine egne handlinger, men det er 2 kendte/anerkendte programmer.
Pointe: Jeg vil heller ikke stå inde for din windows.

Jeg mener dette er et fornuftigt bud, men vil du ikke køre dem, så er det jo helt op til dig.

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
10. marts 2013 - 15:08 #13
#9 Det tror jeg du har ret i.

#11 Tak for den udførlige beskrivelse af programmet, tror så alligevel jeg vil give mig i kast med det.

Nej det er bestemt ikke bare en strømstyrings fejl.

1. Der er en gul advarselstrekant ved driveren under "enhedshåndtering" + der står at driveren muligvis ikke kører
2. Slumre knappen virker ikke bare. Den er grå - alt ikke klikbar.
3. Windows siger selv at slumre-funktionen ikke er understøttet af min nuværende skærmdriver.

----

Ser lige jeres svar igennem og efterprøver det hele og så vender jeg tilbage.

Mange tak for svarene hidtil
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 13:16 #14
Hvordan gik det for dig ?
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
27. marts 2013 - 08:56 #15
Har haft travlt pga. eksamener m.v. Men håber på at kigge på det her i påsken. Vender snart tilbage :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 09:46 #16
Afmeldt grundet manglende tid fra spørgers side.
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
19. maj 2013 - 15:07 #17
Hey beklager jeg har været sent ude. Problemet har jeg løst, men har haft enormt travlt med eksaminer :)
Avatar billede Vinteferie Nybegynder
05. juni 2013 - 09:38 #18
slut