Avatar billede civilisten Novice
08. marts 2013 - 21:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Office 2013 virker ikke - eller rettere den lukker ned hver gang den åbnes

Jeg har netop installeret MS Office 365 Business Small som prøveversion.

Hver gang jeg forsøger at åbne et af programmerne (alle programmer er afprøvet) så starter den fint op og f.eks. i word kan jeg vælge mellem alle de gamle dokumenter eller oprette noget nyt.

Uanset hvad jeg vælger får jeg fejlmeddelelsen: Microsoft Word er holdt op med at fungere. (eller Excel eller hvad jeg nu har åbnet).

Jeg har prøvet at afinstallere det hele efter Microsofts hjemmesides anvisninger og installeret det hele igen - både med og uden Norton slået til -men lige lidt hjælper det.

Jeg bruger WIN 7 Home og alt er opdateret. :)

Nogle kloge hoveder der har et bud på hvad jeg skal gøre for at få det til at virke??

/Civilisten
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. marts 2013 - 22:34 #1
Hvilke fejl logges der i logbogen?

Logbogen åbnes sådan her:

Tast Windost tast + R
Skriv eventvwr.msc og tast Enter

Du skal højst sandsynligt kigge under: Windows-logger | Program
Avatar billede civilisten Novice
08. marts 2013 - 22:52 #2
Har lige prøvet igen - og kan finde denne log-meddelelse:

Navn på program med fejl: WINWORD.EXE, version: 15.0.4454.1000, tidsstempel: 0x509a3af5
Navn på modul med fejl: unknown, version: 0.0.0.0, tidsstempel: 0x00000000
Undtagelseskode: 0xc0000005
Forskydning med fejl 0x0035d5b0
Proces-id 0x1900
Programmets starttidspunkt 0x01ce1c46cbbcbea9
Programsti: C:\Program Files\Microsoft Office 15\root\office15\WINWORD.EXE
Modulsti: unknown
Rapport-id: 0d8c8de4-883a-11e2-bb25-bc5ff44417a2

Mig siger det ikke noget. Men måske kloge hoveder kan blive klogere? :o)
Avatar billede kgkg Nybegynder
08. marts 2013 - 23:08 #3
Kan du starte nogen af programmerne i safemode?

Word startes i safemode med kommandoen: winword /safe

Tast Windows tast + R
Indtast: winword /safe og tast Enter

Se tråden her:

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/officeitpropreview/thread/cf6f3a54-af64-4942-acc3-08bc8c324e56/
Avatar billede civilisten Novice
09. marts 2013 - 00:27 #4
Du skal have tusind tak for hjælpen!

Ja jeg kunne godt åbne dem i safemode.

Og din henvisning til tråden var en stor hjælp.

Jeg endte med at deaktivere ABBYY Fine Reader 9.0 - og så kørte det på skinner.

Tusind tak for hjælpen.

/Civilisten
Avatar billede civilisten Novice
09. marts 2013 - 00:28 #5
Hov - Skriv lige igen så du kan få dine point. Jeg glemmer det altid. :)

/Civilisten
Avatar billede kgkg Nybegynder
09. marts 2013 - 16:14 #6
Det var godt at hører at du har fået det til at virke.
Avatar billede civilisten Novice
09. marts 2013 - 16:19 #7
Og jeg takker rigtig mange gange for hjælpen.

Atter en gang et klogt hoved der har reddet min nattesøvn. :)

/Civilisten
Avatar billede genios Nybegynder
03. januar 2015 - 08:24 #8
Tak afinstallation af ABBYY Fine Reader 9.0 hjalp!
Avatar billede Phnyx Praktikant
06. august 2015 - 11:44 #9