Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
10. marts 2013 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video object - Cross browser

Hej alle sammen

jeg sidder og roder med denne løsning til at vise video. Jeg kan ikke gennemskue hvornår flash delen bliver aktuel. Hvis jeg eksempel vis bruger firefox, og udelader ogg videoen, burde den så ikke vise flash delen istedet?

Det andet spørgsmål er, hvad når browseren ikke kender tag'et "video" hvad sker der så med tag'et object?

<video width="320" height="240" controls>
  <source src="movie.mp4" type="video/mp4">
  <source src="movie.ogg" type="video/ogg">
  <object data="movie.mp4" width="320" height="240">
    <embed src="movie.swf" width="320" height="240">
  </object>
</video>
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. marts 2013 - 01:08 #1
Flash delen bliver aktuel hvis browseren ikke understøtter video tagget.

Når browseren ikke understøtter video tagget så bruges object tagget i stedet for.
Ligesom embed tagget bruges hvis object tagget ikke understøttes.

Hvis du undlader ogg i firefox så vises flash delen ikke hvis browseren understøtter video tagget. Så står der bare at videoformatet (mp4) ikke er understøttet.

Så flash delen vises altså kun i de browsere der ikke understøtter video tagget.

Se : http://netkoder.dk/netkoder/kode_video_bagudkompatibel.php
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2013 - 10:51 #2
<ole>

Flash'en vises i browsere, som understøtter EMBED tagget. Nu blev EMBED først en del af HTML med version 5. Derfor skal du nok ikke regne med, at Flash'en vises i IE, før denne begyndte at understøtte VIDEO tagget  =)

Andre browsere har ikke været så flinke til at overholde denne del af standarden, så der vil EMBED nok virke i ældre browsere

/mvh
</bole>
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
11. marts 2013 - 11:30 #3
Tak for jeres oplysende svar.

Kan i oplyse mig en browser der ikke understøtte video tagget, men derimod flash delen?
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
11. marts 2013 - 11:54 #5
Ole, vil ikke udelukke det er mig der er blind som en høne, men jeg kan ikke finde svart på de 2 sider du gav mig. Jeg kan kun se hvilke browser der understøtter "Video" tag'et.

Jeg ville jo gerne kunne teste hvordan flash delen kommer til syne, når browseren ikke læser nogle af de andre formater.

mvh.
Avatar billede olebole Juniormester
11. marts 2013 - 12:08 #6
Jamen, så udkommenterer du vel bare de andre tags og tester
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
11. marts 2013 - 12:13 #7
Du kan bruge kompatiblitetsvisning i internet explorer til at se hvordan det ser ud med video tagget og hvordan det ser ud med flash.
Avatar billede cybermaster-ny Nybegynder
11. marts 2013 - 12:29 #8
Tak for hjælpen begge to. :)