Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 20:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk brændt sammen, hvordan for jeg lavet en ny

Hey:-)
- min harddiske med min Windows, er brændt sammen.
Så jeg ville høre hvordan kan jeg få min Windows 8 ned på en af de andre harddiske, jeg har kun den der key til Windows 8 Pro, computeren kan ikke starte op, fordi der ik er nogen Windows eller noget på de andre harddiske, men har en bærbar til at ligge en ny Windows over op en ny harddisk, men ville spøger hvordan kan jeg få min gamle Windows ned på en ny harddisk. Har kun en key til Windows 8 Pro?
Avatar billede kris916g Nybegynder
10. marts 2013 - 20:34 #1
jeg vil nok anbefale http://www.komplett.dk/k/kc.aspx?bn=10088 de er de billigste i danmark og det er bedst med en ssd harddisk den gør din computer meget hurtigere
Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 20:38 #2
Undskyld, men jeg har 6 harddiske liggende...så problemet er, hvordan jeg kan installere mit gamle Windows 8 på en af dem, men jeg har kun Windows 8 Pro key
Avatar billede sadolin1978 Novice
10. marts 2013 - 20:48 #3
hvordan er den brændt af ?? klik lyde eller slet ingen opstart ?

Hvis slet ingen opstart kan det evt. være printet, så hvis du har en magen til kan du prøve at ombytte printet.

ellers hvis du har nøglen liggende så start forfra og når win8 skal arktiveres ringer du op til nummeret og fortæller hvorfor
Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 20:53 #4
Den vil slet ik starte op igen?:-/
- så spøger jeg måske lidt dumt, men hvad er printet, er det den der lille "cd" der er i den??
- hvad for et nummer skal man ringe til?:-/
Avatar billede johnnybp Juniormester
10. marts 2013 - 21:32 #5
Hvis du har masser af harddiske, så installer en af dem i computeren.
Start computeren i Bios mode (det er forskelligt fra pc til pc - på nogle skal man trykke F2 andre del).
Find boot siden og vælg start fra cd/rom (dvd)
Så sætter du din Win8 disk i CD/rom (dvd/)- drevet og og følger instruktionerne.
Du får nu en helt frisk Win8 installeret. Man plejer at måtte bruge den i 30 dage uden aktivering. Når den beder om at blive aktiveret vælger du aktivering via telefon og ringer til Mictrosoft (nummeret står på skærmbilledet) og forklarer dem at din produktkode ligger på en afbrændt harddisk, og så giver de dig nok en ny.
Sådan var det på WinXP og Win7. Jeg tror ikke at det er ændret i Win8 så held og lykke.
Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 21:41 #6
Hey, mange tak😃
- bare lige et hurtigt spørsmål, jeg har ikke nogen win8 cdrom, da jeg købte Windows 8, der skulle jeg  downloade det ned på computeren, men fik den der key til win8 Pro?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 21:56 #7
Kender du en som har købt windows 8 pro cd med i opgraderingen, skulle du kunne bruge denne disk til installationen og bruge din egen nøgle når den spørger om denne.
Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 22:01 #8
Nej, jeg kender ik lige nogen som ligger inde med sådan en, men okay:-)
Avatar billede johnnybp Juniormester
10. marts 2013 - 22:10 #9
Hvis ikke forhandleren kan hjælpe med en disk så ??
En beværlig måde kunne være: installer winXP eller win7 på en af dine hardiske så du kan komme på nettet og downloade win8 igen.
(hvis ikke du selv har en XP eller Win7 skive er der sikkert en du kender som har - de er meget almindelige)
Hvis det lykkes så følg mit forrige bud derfra-
Bare et forslag!!
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2013 - 22:19 #10
#9 Jeg synes jeg har hørt at skal man downloade Win 8 igen, så skal man betale for en ny produktnøgle.
Men jeg ved ikke om det er rigtigt.
Avatar billede Nichlas20 Nybegynder
10. marts 2013 - 22:26 #11
Okay, mange tak
- men jeg synes også at der står at man skal købe win8 Pro igen hvis man skal downloade den?