Avatar billede FredeP Nybegynder
10. marts 2013 - 21:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sling media slingbox pro HD

Er der nogen der kender til denne box/system?

www.proshop.dk/Mediastreaming-traadloes-mediaoverfoersel/Sling-Media-Slingbox-Pro-HD-2229861.html

Jeg vil gerne kunne se tv i en lejlighed i Tyrkiet, og denne løsning virker utrolig smart. Så vidt jeg kan forstå, så kan jeg tilslutte den min almindelige tv-tilslutning herhjemme (stardard kabeltv). Herefter vil den så kunne sende signalet via nettet, og jeg vil kunne se de samme kanaler med samme kvalitet hvor end jeg så skulle befinde mig.

Er der nogen, der kan bekræfte mig i at det er sådan den fungerer? Er der nogle fælder?
Er der ligefrem nogen, der har nogle erfaringer med sådan en box?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:06 #1
Detcer korrekt, men du skal have en internet forbindelse der har en del upload hastighed hvis jeg ikke tager helt fejl.. Nok en 5 - 7 mbit i upload..
Avatar billede FredeP Nybegynder
10. marts 2013 - 22:11 #2
Altså den upload hastighed jeg har hjemme i Danmark, den skal minimum være 5-7 mbit?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:22 #3
Ja for en god kvalitet video..
Avatar billede tjens Nybegynder
10. marts 2013 - 22:34 #4
Er tuneren den rigtige type?

Mit kabel-TV kører DVB-C, og denne boks er specificeret til DVB-T !
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:55 #5
#4 jeg mindes man skal have noget ekstra udstyr for at få det over på tv.. Må dog indrømme jeg ikke kan finde det.. De kaldes slingcatcher da slingbox er til streaming til ipad, iphone og bærbare enheder der er på nettet og blot skal bruge en app/program..
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2013 - 22:59 #6
Står her: http://www.eplehuset.dk/produkt/2747_slingbox-pro-hd.aspx

Kan se der min skal bruges 2 mbit og op til 6 mbit så ved ikke hvor god den er når det kommer til stykket..
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. marts 2013 - 23:26 #7
Nu må jeg snart få lavet et blog indlæg om slingbox :).

Meget kort fortalt:
1. Det virker - og når først det er sat op fejler det sjældent.
2. Signalkvaliteten er langt fra så god som normal digital tv
3. er afhængig af din upload
4. bedste billedekvalitet er ved køb af separat dvb-c boks
5. Det er ikke ligetil at sætte op første gang - jeg vil anbefale ekspert hjælp (on-site).
6. Kanalskift mv. tager længere tid end du er vant til
7. du skal bruge en pc eller andet modtager device i tyrkiet.

/Anders - http://www.tv-pakke.dk
Avatar billede FredeP Nybegynder
13. marts 2013 - 20:40 #8
#7
Anders, du virker til at have styr på det :)
Hvis jeg har 3 mbit upload herhjemme, tror du det er nok?
Hvad kræves der i download?
Hvad kræves der herhjemme udover en slingbox?

Forstår jeg det rigtigt hvis det er mest smart at se det på iPad, iPhone o.lign?