Avatar billede goldeneagle Nybegynder
11. marts 2013 - 19:12 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

PC og monitor

Hej !

Gode råd og eksempler til ny PC og monitor.
Har overvejet denne PC :HP Pavilion P6-2468EO
Har overvejet denne monitor: Dell U2410

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. marts 2013 - 19:58 #1
Intel Core i5-3350P Processor
    Nvidia GeForce GT620 grafik
    8 GB RAM & 1 TB (1000 GB) Harddisk
    Trådløst .N netværk
    DVD-brænder
    Inklusiv mus og tastatur
    HDMI
    USB 3.0
    Windows 8

Du satser forhåbentlig ikke på den som gamer pc med det grafikkort ?

Måske værd at overveje:
http://www.edbpriser.dk/skaerm/dell-ultrasharp-u2412m-sort-id-5345739.aspx
http://www.edbpriser.dk/skaerm/dell-ultrasharp-u2410-sort-id-641446.aspx
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
12. marts 2013 - 07:21 #2
Hej !

Tak for et hurtigt svar.
Komputeren skal kun benyttes til almindeligt forekommende arbejde som kontorprogrammer, internet, og billedbehandling.
Denne monitor har jeg også overvejet: Asus PA248Q ProArt

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 10:50 #3
Skærm gemmer vi til sidst hvis det er ok med dig.

Jeg synes du skal tage et kig på denne.
http://topdata.dk/product.asp?product=8762

Jeg splitter lige de to pcer op.

HP Pavilion P6-2468EO  4964,- kroner.
Intel Core i5-3350P @ 3.10GHz Scorer 6,209
GeForce GT 620 Scorer 434

WORKSTATION,i7-3770,500HD,8G-RAM,DVD 4299,- kroner.
Intel Core i7-3770 @ 3.40GHz Scorer 9,479
Intel HD 4000 Scorer 473

Samme med større HDD og mere RAM til 4999,- kroner.
http://topdata.dk/product.asp?product=8763

Som du ser er der i disse mere ydelse for mindre kroner.
Beklager det lidt sene svar, men hver gang jeg nåede til dit spørgsmål kom der noget i vejen.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
15. marts 2013 - 18:57 #4
Hej !

Ingen tvivl om at det er en stærkere maskine, og firmaet er velanskreven på Trustpilot.
Da der her i byen er 2 firmaer, der forhandler HP, ville jeg gerne, om der kunne findes en model inden for dette mærke.
Det er også en HP (ca. 6 år) jeg har nu, og den har været brugt meget uden nogen fejl.
Er der nogle af HP's modeller, der ville være bedre ?
Den skal aldrig benyttes til spil.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 07:29 #5
Cool du er seriøs, du tjekkede også op på det site jeg henviste til (jeg kendte godt deres fine Trustpilot scorer).

Du ønsker det skal være en HP, fair nok så længe dit valg tages ud fra viden om du betaler lidt ekstra for mærket samt deres forhandlernet.

Der er hurtigere modeller af HP, men spørgsmålet er om du har brug for dem, den du har fundet er ok til ganske almindelige kontoropgaver.

Her er "samme" pc som dit udgangspunkt, men med den CPU som benyttes i pcen fra TopData.
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/hp-pavilion-p6-2490eo-id-7192227.aspx

i7 3770 er en rigtig fin CPU til både kontor og spil, dog er dens største force kontor.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
16. marts 2013 - 08:22 #6
Hej !

Et udmærket forslag. Jeg har selv overvejet i7, men er ikke sikker på om jeg udnytter de sidste kræfter, når jeg ikke bruger den til spil.
Jeg kan se, at der er et andet grafikkort på den (i7) du nævner:
NVIDIA GeForce GT 630 (2 GB dedikeret)- ud af 6 MB DDR3
Den med i5 processor benytter:
NVIDIA GeForce GT 620 (1 GB dedikeret)- ud af 8 MB DDR3
Mindre ram (6 MB/8MB) men et bedre (hurtigere) grafikkort.

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 16:32 #7
HP Pavilion P6-2490eo

Processornr.     I7-3770
Grafikprocessor     NVIDIA GeForce GT 620
Max. Memory Størrelse     16 GB
RAM     6 GB

Du kan jo selv vælge hvor meget RAM du vil ha i den, du vil i de fleste tilfælde ha mere ud af den hurtige CPU, end af RAM over 6 GB.

Vil du kæle for dem, så giver du dem en SSD.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
16. marts 2013 - 16:55 #8
Hej !

På HP's site står der:
NVIDIA GeForce GT 630 (2 GB DDR3 dedikeret)

http://www8.hp.com/dk/da/products/desktops/product-detail.html?oid=5364341&jumpid=reg_r1002_dkda_c-001_title_r0003

Jeg vil ikke længere være på forkant med udviklingen. Har tidligere købt grej hjem fra bl.a. USA til "vanvittige" priser, for et halvt år senere at kunne købe det langt billigere.
Eksempelvis samlede jeg selv en PC i 1997 hvor prisen med et 19" skærm blev tæt på 25.000 kr.?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
18. marts 2013 - 12:37 #9
Du skal kun være glad hvis der er GT 630 i stedet for GT 620.
Jeg ville (hvis jeg var dig) tage den og så smide lidt mere RAM i.

Lyder lidt som den pc jeg samlede i 97, inc. en 17" Eizo skærm til 9500 kroner endte jeg også omkring 25000.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
18. marts 2013 - 13:26 #10
Hej !

Så vil det være denne model: HP Pavilion p6-2491eo

http://www8.hp.com/dk/da/products/desktops/product-detail.html?oid=5366387&jumpid=reg_r1002_dkda_c-001_title_r0003

Grafik:
NVIDIA GeForce GT 640 (3 GB DDR3 dedikeret)

Vejledende pris: kr. 6.999inkl. moms
Er det ikke at skyde over målet?

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 13:30 #11
Der er sjovt nok forskel på specifikationerne hos dit link og mit link.
Det er samme som jeg foreslog oppe i #5
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/hp-pavilion-p6-2490eo-id-7192227.aspx

Mit link er billigere og kun med GT 620 (klik på specifikationer).
Den synes jeg vil passe fint.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
19. marts 2013 - 21:54 #12
Hej !

Der er et hav af HP- modeller.

Den du henviser til i #5 er en "HP Pavilion p6-2490eo" (6299,00)
Den jeg nævner er en "HP Pavilion p6-2491eo" (6999,00)
Der er forskel på RAM 6/8 og grafikkort 620/640

M.v.h.
Ole Laursen
Grenå
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 08:21 #13
Jeg overså 1 tallet.

Begge pcer vil være velegnet, da "min" model er tilstrækkelig ville jeg "nøjes" med den grundet prisforskellen.  :-)
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
22. marts 2013 - 09:08 #14
Hej !

Der har indsneget sig en fejl. Det er et 630 grafikkort i "din" maskine.
2490eo: 630 med 2 GB dedikeret RAM
http://www8.hp.com/dk/da/products/desktops/product-detail.html?oid=5364341&jumpid=reg_r1002_dkda_c-001_title_r0003

2491eo: 640 med 3 GB dedikeret RAM
http://www8.hp.com/dk/da/products/desktops/product-detail.html?oid=5366387&jumpid=reg_r1002_dkda_c-001_title_r0003

Samlet RAM for 2490eo: 6GB + 2GB= 8GB
Samlet RAM for 2491eo: 8GB + 3GB= 11GB

Men hvor stor er harddisken i dem begge ?
Det står der ikke.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. marts 2013 - 10:23 #15
http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/hp-pavilion-p6-2490eo-id-7192227.aspx
Se specifikationer

Harddisk
Grænsefladetype     Serial ATA-300
Interface Class     Serial ATA
Type     HDD
Spindelhastighed     7200 rpm
Antal harddiske installeret     1
HD Kapacitet     1 TB

PS. jeg tror ikke du får mere end de lover...

Grafik
Grafik Interface     PCI Express x16
Model     Indstikskort
Video-interfaces     DVI / HDMI
HDCP-kompatibel     Ja
Grafikprocessor     NVIDIA GeForce GT 620

Går du til butikkerne siger de nemlig det samme og jeg tror ikke på de alle har lavet fejl...
http://www.merlin.dk/product.aspx?uid=387138&prodid=524737
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
22. marts 2013 - 10:58 #16
Hej !

Jeg har fundet oplysninger vedrørende begge maskiner.
Frygter at de forskellige forretninger "piller" i det, de kan udskifte, for at få dem ned i pris, men stadigvæk benævner dem henholdsvis 2490eo og 2491eo ?

http://www.pricerunner.dk/pi/223-2873191/Stationaere-Computere/HP-Pavilion-p6-2490eo-(D2K74EA)-Produkt-Info

http://www.pricerunner.dk/pi/223-2869389/Stationaere-Computere/HP-Pavilion-P6-2491-(D7B09EA)-Produkt-Info

Her ses at 2490eo er med 1 TB, medens 2491eo er med 2 TB.
Så syntes jeg ikke, at prisforskellen er noget at sige til.

M.v.h.
Ole Laursen
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 12:09 #17
Vi er enige om, du kan forvente lige præcis det, den butik du vælger har lovet.
Der er ikke til dit brug den store forskel på de forskellige udgaver.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
24. marts 2013 - 13:09 #18
Hej !

I mine øjne er det dårlig forretningsmoral.
De prøver at signalere, at det er en bestemt model, som de sælger billigere end andre forretninger.
Der er så ændret på indholdet, så den enkelte skal nærlæse og forstå/opdage, at der er udskiftet til andre og billigere dele.
Jeg forstår ikke, at HP vil tillade, at der sælges flere udgaver af samme model.

Jeg har opdaget nedenstående:

Produktinfo på P6-2491 (der mangler et eo ?):
Grafikkort: Geforce GT640 (Ikke NVIDIA GeForce GT 640)
Altså nok ikke et ægte NVIDIA GeForce GT 640 ?
Der står også om HDMI udgang:  Ingen

http://www.pricerunner.dk/pi/223-2869389/Stationaere-Computere/HP-Pavilion-P6-2491-(D7B09EA)-Produkt-Info

Et ægte Nvidia GeForce GT 640 har HDMI udgang :

http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt640/specifications

M.v.h.
Ole
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 13:22 #19
Du kan også købe en BME 320 med diverse motorstørrelser samt alverdens forskellige udstyrslister.
Uanset hvor meget man skal nærlæse, så er det forsat en BMW model 320.

Jeg ser intet nyt i den forretningsmodel.

Jeg mener forsat du bør tage den til var det ca. 6300 kr.
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
27. marts 2013 - 16:05 #20
Hej !

Her er de oplysninger, som den sælges med fra Komplett.dk:

Se under "Udvidet info"
Nvidia grafikkort (640 med 3 GB) og med HDMI.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=773926&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

M.v.h.
Ole
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 11:11 #21
Hvor vil du hen med det, jeg har jo for længe siden sagt, at du kan forvente lige det den enkelte forhandler skriver.

Det kan da være fløjtende ligegyldigt hvad andre stopper i af ting du ikke har brug for og hvad "overpris" de derefter tager.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
04. april 2013 - 09:45 #22
Afmeldt da jeg ønskede at rådgive, ikke diskutere salgsteknikker.
Avatar billede MRkebabber Nybegynder
04. april 2013 - 09:59 #23
undskyld jeg spørger vil bare gerne blive bdre til at forstå ved de der ting.
men hvad er der galt med den:-) er de gt620?
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
04. april 2013 - 10:55 #24
Hej !

Tak for hjælpen.

Jeg har fået en email fra Komplett med tak for oplysningen vedrørende deres fejlagtige og manglende produktinfo(2491eo), og at de vil blive rettet.
De har en fin behandling af spørgsmål før et eventuelt køb.
Det bliver med al sandsynlighed denne model jeg køber.
Hvis ikke den model du anbefaler.

M.v.h.
Ole
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
20. april 2013 - 07:29 #25
Hej !

Vedkommende, der har afgivet et svar vedrørende PC, har desværre trukket sig.
Er der nogen, der har et forslag til en monitor, som oprindelig var med i mit spørgsmål.
Har overvejet Dell U2410

M.v.h.
Ole
Avatar billede NielsErikK Juniormester
20. april 2013 - 09:04 #26
Dell UltraSharp Uxxxxxxxx er en god serie med IPS panel.

Folk er ret glade for denne her Dell UltraSharp U2412M
http://www.edbpriser.dk/skaerm/dell-ultrasharp-u2412m-sort-id-5345739.aspx
Avatar billede goldeneagle Nybegynder
22. april 2013 - 16:18 #27
Hej !

Det er også een af kandidaterne, men også 2413 har interesse.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2413.htm

Jeg kan om nødvendigt vente, indtil Windows 8 måske får en tidligere omtalt større opdatering/opgradering senere på året (gratis eller mod betaling). Så vil PC og monitor måske også til den tid være faldet lidt i pris ?

M.v.h.
Ole