Avatar billede saunte Nybegynder
12. marts 2013 - 05:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

funktion der kan vise et tal der er tilknyttet et ord som vælges fra liste

Hej

Jeg har et lille problem.
Jeg er ved at lave et regneark, der skal kunne beregne nogle priser for mig, og i den forbindelse kommer der en masse lister ned i en række, hvor der er produkter i. det der så er meningen er at hvis jeg nu eks. vælger "hest" i kolonne A1, så skal der i kolonne B1 eks. stå 3000, men hvis jeg nu i stedet havde valgt gris, skulle der måske stå 200, eller får, 5000.

Det er jo som sådan ik noget der ik kan klares med en lang hvis formel, men er der ik en smartere måde, skal nemlig have rigtig mange produkter i listerne, og der skal være mulighed for at der kan tilføjes produkter, og priser, og så skal de jo selvfølgelig med i listerne, og igen skal arket selv kunne finde prisen på det givne produkt.

Håber spørgsmålet er til at forstå :D

VH
Saunte
Avatar billede store-morten Ekspert
12. marts 2013 - 05:58 #1
Måske:
Opret et Ark: "Liste" med en Tabel: Vare/Pris
A1: Vælg fra Liste
B1: Lopslag i Tabel

Tilføj vare/pris i Tabel og Liste/Lopslag udvides automatisk.

Eks:
http://gupl.dk/693251/
Avatar billede saunte Nybegynder
12. marts 2013 - 23:15 #2
#Store-morten

Så har du squ gjort det igen :D

Smider du lige et svar ;)

Saunte
Avatar billede store-morten Ekspert
12. marts 2013 - 23:23 #3
Velbekomme, og tak. :-)