Avatar billede stjuma Nybegynder
12. marts 2013 - 11:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gamle computere.

Hejsa.
En ældre mand har 2 ældre/gamle computere fra sit arbejdsliv.
Den ene en en bærbar. Den kræver et brugernavn og en kode. Dem kender han ikke.
Hvilke muligheder er der?
Han har også en stationær computer. Den har hverken CD-Drev eller USB stik. Da den er så gammel og i dårlig stand, kan det over hovedet ikke betale sig at ofre penge på den. han vil gerne have lagt nogle programmer ind, men ser ingen muligheder.
Skal den bare skrottes eller hvad?
stjuma.
Avatar billede Talder Nybegynder
12. marts 2013 - 12:07 #1
Hvis du skal installere windows på den bærbar gør det ikke noget den er låst.

Jeg forventer den bruger windows, brug da følgende guide
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?/topic/12902-guide-how-to-crack-windows-login-passwords/

hent enten xp eller vista/7 image til at brænde til CD
http://ophcrack.sourceforge.net/download.php?type=livecd

Stationær, hyl den ud, hvis den er så gammel den ikke har cd/usb, så køre den sikkert alligevel, så langsomt så den ikke kan bruges.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. marts 2013 - 18:45 #2
Stationær:

Kan han ikke låne et cd/dvd drev fra en anden pc gammel, blot et par timer?

Alternativ:
Nogle genbrugs/skrotpladser har et sted hvor "gode" ting står til fri afhentning (jeg har scoret en del mindre HDD), men på resten af pladsen må der ikke klunses.

Alternativ:
Genbrugs/skrotpladser (din kommune har mindst en og måske flere) har en gammelt jern container hvor der havner gamle pcer (nu mangler du blot at "løse" problemet med du ikke må tage andres affald med hjem).