Avatar billede Sunnyway Nybegynder
12. marts 2013 - 20:36 Der er 4 kommentarer

Forbindelse mellem to computere

Godaften derude,

Jeg har et problem:
En mappe med feriebilleder befinder sig pt. på min gamle computer, og jeg har ikke taget back-up af netop denne mappe. Min gamle computer er 'halvdød', dvs. den kan tændes og jeg kan trykke på start-tasten, når jeg er på skrivebordet, men ikke mere og skærmen virker dårligt.
Mit spørgsmål er så, om jeg via et USB-kabel kunne forbinde den til min nye computer, dvs. bruge den som 'ekstern harddisk', eller er det for simpelt?

Solvej
Avatar billede Scavy Nybegynder
12. marts 2013 - 20:50 #1
Umiddelbart kan du få sådan et specielt Computer-to-computer-USB kabel, der kan give adgang til den anden computer via USB.

Alternativt kan du gå ned til din lokale computer forhandler med den halvdøde bærbare under armen og købe en ekstern USB harddisk case til 100-200 kr. og er det en god forhandler der yder service så tilbyder de også lige at smide harddisken fra den bærbare over i for dig uden ekstra omkostninger, eller i hvert fald for et meget begrænset beløb.
Så kan du formatere den når du har tømt den, og så har du en ekstern harddisk :)

Lige en advarsel når du snakker USB til USB.
Brug altid et kabel designet til det.
Du må for alt i verden aldrig bruge et standard USB A til A kabel som man kan købe på nettet til under kr. 100,- da du i bedste fald så brænder begge USB porte af, og i værste fald ryger chipsettet på den ene eller begge computere.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. marts 2013 - 21:41 #2
Velkommen til.
Hvis systemet i den gamle ikke virker ordentligt , så er løsningen med en løs boks til at sætte disken i en god ide.
Havde systemet virket kunne man med et krydset netværkskabel lavet et netværk mellem de to computere og overført den vej.
Så vidt jeg husker, så er usb til usb løsningen ikke en billig løsning.
Har du flere løse harddiske kunne en harddiek dock også være et alternativ.
Avatar billede Sunnyway Nybegynder
13. marts 2013 - 09:09 #3
Mange tak for begge jeres svar.

Jeg er (tilsyneladende) helt blank for så vidt angår computere, så jeg må nok hellere søge professionel hjælp, inden jeg ødelægger noget :)
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:26 #4
Håber at det var til hjælp :)