Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
12. marts 2013 - 23:28 Der er 20 kommentarer

Virus "politiet i kongeriet Danmark"

Hej.
Jeg har været så "heldig" at få virussen 'politiet i kongeriet Danmark' og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme af med den. Jeg har prøvet det som andre har fået fortalt herinde men det hjælper ikke :(
- nogle som kan hjælpe mig??
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 00:09 #1
Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har lidt problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

Du skal kun bruge SVAR-funktionen i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.
Den person hvis løsning du kunne bruge, beder du lægge et svar der lyser gult, derefter skal du tildele hans svar point og godkende det således det lyser grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats)
Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------

Gør som her...
http://www.eksperten.dk/spm/977624#reply_8036351

Stadig problemer så prøv.
http://www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
http://www.eksperten.dk/spm/977624#reply_8036351

Stadig problemer så prøv.
http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
PS. Der er et mellemrum mellem test og / så rigtig kommando er:
2. Skriv "NET USER test/add" <enter> (opretter ny bruger)
http://www.eksperten.dk/spm/977624#reply_8036351
Avatar billede Vibs93 Nybegynder
13. marts 2013 - 02:12 #2
Min kæreste sidder med det samme problem.! Og jeg kan ikk få startet fejlsikret tilstand, som jeg har læst mig frem til at man skal :/ så vi er virkelig på barbund :) så  jeg kigger lige med her :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 06:41 #3
Enig i #1!!

Jeg havde prøvet dette først http://www.eksperten.dk/spm/970326#reply_7990002
og derefter dette hvis det første mislykkedes http://www.eksperten.dk/spm/972407#reply_8002737
PS Husk der er et mellemrun mellem test og /
Held og lykke
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 06:48 #4
#2
Det er ok så længe du ikke skriver ydeligere ind i tråden.
Det kan blive meget uoverskueligt hvis 2 tråde kører samtidigt.
Får du behov for at spørge undevejs, vil jeg anbefale du opretter et spørgsmål selv under samme kategori som dette spørgsmål.

Kan du heller ikke køre i fejlsikret tilstand med kommandoprompt, så havde jeg i dit tilfælde udtaget disken og sat den til andet system og scannet den vej. Kan gøre over usb med en sata til usb adapter eller en harddisk dock eller direkte som slave i andet system.
Avatar billede f-arn Guru
13. marts 2013 - 08:50 #5
@C_Albrektsen

Hvilken Windows bruger du?
Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
13. marts 2013 - 10:11 #6
Jeg bruger Windows 7
Avatar billede f-arn Guru
13. marts 2013 - 10:29 #7
Til 32 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool og gem den på en USB nøgle.
Til 64 bit Windows, hent Farbar Recovery Scan Tool x64 og gem den på en USB nøgle.

Sæt USB nøglen i den inficerede PC.

Start PCen op med "Advanced Boot Options" (Tryk F8 flere gange under opstart)
Vælg "Repair Your Computer"
Vælg sprog.
Vælg Bruger konto.

Så skal du vælge Kommando Prompt.

Der skriver du notepad, og trykker <Enter>

Vælg Fil menu -> Åbn og vælg "Computer". Find drevbogstavet til din USB nøgle. Luk Notesblok.

Ved Kommando prompten skriver du e:\frst.exe (64 bit Windows e:\frst64)

Erstat e med det rigtige bogstav.

Når Farbar Recovery Scan Tool er startet, klikker du på Scan.

Den laver FRST.txt på USB nøglen. Kopier den herind i dit næste indlæg.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 10:37 #8
@C_Albrektsen
Har du afprøvet det der står i de første indlæg?
Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
15. marts 2013 - 07:19 #9
220661# ja det har jeg prøvet. Men jeg kommer ikke videre efter jeg har trykket f8 under opstart. Kommer godt nok ind i den der menu, men så genstarter den bare videre derfra.
Avatar billede f-arn Guru
15. marts 2013 - 07:47 #10
Hvis du lægger en log fra Farbar Recovery Scan Tool (FRST.txt) herind, kan det hurtigt ordnes.
Avatar billede sullep Nybegynder
15. marts 2013 - 12:00 #11
Det undrer mig virkelig hvorfor de der forsøger at hjælpe i denne tråd ikke skriver, at den rigtige vejledning til løsning af problemet er #7.

Men problemet er nok, at det kræver man kan tyde en logfil, det kan f-arn, så kør du bare #7 og dit problem vil blive løst.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 13:17 #12
#11 Du kunne vel ikke drømme om at foreslå noget, som du ikke selv kunne supporte på?
Så det behøver du ikke at undre dig over ;-)

I øvrigt så genstarter denne pc jo også.
Om det er virussen der er skyld i dette det ved jeg ikke.
Jeg håber det før spørger, for ellers er der ydeligere arbejde der skal gøres.
Man skal altid lave en vurdering af hvad der kan betale sig.
I nogle tilfælde er det hurtigere at starte forfra med geninstallering.
Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
15. marts 2013 - 19:27 #13
Så hvad vil i mene jeg skal gøre?
Avatar billede f-arn Guru
15. marts 2013 - 19:39 #14
Kom med den log fra Farbar Recovery Scan Tool, så ta'r vi den derfra  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2013 - 19:40 #15
#10 og #11 mener de kan klare problemet for dig, så det skal da prøves :-)
Gennemfør #7 og de guider dig gennem forløbet.
Jeg holder mig tilbage som observatør.
Avatar billede f-arn Guru
19. marts 2013 - 07:30 #16
@C_Albrektsen

Har du opgivet ?
Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
19. marts 2013 - 13:00 #17
Tak for alle jeres indslag.
Problemet er blevet løst
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2013 - 15:16 #18
Hvad løste problemet for dig?
Avatar billede C_Albrektsen Nybegynder
19. marts 2013 - 17:07 #19
Da jeg ikke selv kunne få det til at fungere, fandt jeg en der kunne gøre det for mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2013 - 17:11 #20
Ok.