Avatar billede suksuksuk Novice
13. marts 2013 - 09:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sælge bærbar uden harddisk

Jeg skal sælge min bærbare som er defekt, og har derfor taget harddisken ud da jeg ikke vil have mine data lander i de forkerte hænder. Hvis jeg har taget harddisken ud er jeg vel sikret? Eller gemmes der et eller andet på noget intern memory?
Avatar billede Progu Nybegynder
13. marts 2013 - 09:51 #1
ALT data bliver opbevaret på din harddisk.
Så du er fuldstændig sikret :)

Dbh.
Avatar billede suksuksuk Novice
13. marts 2013 - 10:02 #2
Tak for hjælpen, så er jeg rolig! :)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 10:18 #3
Der er vist noget om, ar windows gemmer nogle oplysninger om brugerens færden.
Hvordan kan du sælge en defekt computer?
Avatar billede suksuksuk Novice
13. marts 2013 - 10:38 #4
Jeg oplyser selvfølgelig om at den er defekt. Det er så også bare grafikkortet der er gået sig en tur, men jeg ser ingen problemer i at sælge den defekt så længe man oplyser om det...
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 10:45 #5
"jeg ser ingen problemer i at sælge den defekt så længe man oplyser om det..."
Det har du da helt ret i, men hvem vil købe en PC uden at se den kan køre?
Avatar billede suksuksuk Novice
13. marts 2013 - 11:07 #6
Det ved jeg ikke, men jeg har da allerede fået bud på den
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2013 - 11:13 #7
OK:)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 13:49 #8
Det er vel ganske normalt at købe ting der er i stykker for at fixe dem eller genbruge stumper.

Der sælges eksempelvis mange biler som ikke kan køre.
(hvis #5 bedre kan forholde sig til dem)
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 11:10 #9
#8  Man kan måske sammenligne en bil og en stationær komputer angående at genbruge stumperne, men ikke en bil og en bærbar PC.
Som spørgeren her beskriver det, er det ok, computeren sælges som defekt, grundet ødelagt grafikkort og uden HDD. Men hvad nu hvis det ikke bare er grafikkorter som skal skiftes? En ekspert som du kan vurderer om den PC kan bruges til noget, men hvis køber ikke er ekspert, og sætter nyt grafikkort og HDD i, uden at computeren kører? Så kan det pludselig blive en meget dyr computer, inden den kan bruges. Derfor finder jeg, at for en ikke-ekspert, som mig selv, vil det være voveligt at købe en defekt bærbar computer.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. marts 2013 - 13:32 #10
Samme argumenter kunne en ikke bilkyndig bruge om en defekt bil.

Der er faktisk masser af ting der kan genbruges fra en bærbar, mit tastatur stammer eksempelvis fra en anden bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2013 - 13:50 #11
"Samme argumenter kunne en ikke bilkyndig bruge om en defekt bil."
Ja netop. Mange har troet de købte en billig bil, for derefter at opdage, at udskiftning af defekte dele var så bekostelig, at de slet ikke havde råd til den bil.
Jeg betvivler skam ikke, at der kan genbruges ting fra en bærbar, hvis man ellers kan finde ud af det. Men vi ser jo på Eksperten, at
spørgere går i sort, på et forslag om bare at pille HDD ud af en bærbar og prøve den på en anden PC.
Men nu ved vi jo ikke hvem der vil købe omtalte bærbar, og det kan jo være, han kan få det bedste ud af det.