Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
13. marts 2013 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Computer skal dobbeltstartes

Jeg har et problem med min computer, som er jævnt irriterende.

Når jeg skal starte min computer, skal jeg altid ned og koble strømstikket fra. Hvis jeg har lukket computeren og ikke tager stikket fra, når den til den del af windows 8, hvor man kan se de fire cyan-firkanter, der danner logoet og cirklen med de små cirkler, der kører rundt. Efter ca. 10 sekunder forsvinder skærmen og jeg kan høre, at harddiske og kølere holder op med at køre.

Derefter sidder jeg bare og ser på en tom skærm. Den kører, (ergo kommer der signal fra computeren), men der sker intet.

Hvis jeg derimod kobler strømstikket fra computeren inden jeg tænder for den, så loader den windows helt normalt uden problemer.

Jeg havde det samme problem, da jeg kørte med Windows 7 tidligere og begge styresystemerne var ærligt købte og betalte. Hvilket leder mig til at klassificere det som et hardware problem :)

Nogen gode bud?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 12:28 #1
Har du nogensinde skiftet det lille batteri på bundkortet?
Er problemet det samme hvis du går i dvale i stedet for at lukke helt ned?
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
13. marts 2013 - 12:29 #2
Nej, batteriet er aldrig blevet skiftet. Og ja, det samme problem opstår når den går i dvale
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 12:37 #3
Så hvde jeg udskiftet battriet. Det er et knapcellebattri der hedder CR2032.
http://img134.imageshack.us/img134/3377/batteryxi6.jpg

PS Du skal ikke selv lægge svar, som bruges til pointgivning.
Andre hjælpere der kommer forbi vil så tro at problemet er løst og springer tråden over.
Skriv i kommentar.
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
13. marts 2013 - 12:40 #4
Flot.... Længe siden jeg har været herinde :)

Jeg fiser lige ned og henter sådan et batteri, og så prøver jeg at se, om det løser problemet i aften. :)

Tak for hjælpen so far :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 12:46 #5
velbekomme. Vi høres ved
PS når du skifter battriet, så lad pc stå i ca 15 minutter uden battri i. Tryk og hold startkanppen nede så bundkortet aflades før du går i gang uden strøm tilsluttet.
Med battriet ude skulle bios nulstilles til default.
Du vil skulle indstille tiden på din pc, og bootrækkefølgen skal også lige tilpasses, så den starter på dvd først, og derefter harddisken (HDD 0)
Avatar billede BaxieBadger Nybegynder
13. marts 2013 - 13:39 #6
SMUKT!

Jeg fandt et batteri og gik frem som du foreslog, og det spiller.

Så hvis du lavet et svar, så får du lige lidt point :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 13:43 #7
Gode råd 220661.  :-)
Mange foretrækker dog at undlade at ha DVD før HDD i BIOS (kun HDD står i boot rækkefølge).

@ Alle
Så kan man uden problemer starte op selvom der sidder en DVD i drevet.
Vi er ude i smagssag, begge dele er lige "rigtige".
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2013 - 16:08 #8
#7 Tak :-)
Dette er så et svar