Avatar billede Klaphattens Novice
13. marts 2013 - 13:24 Der er 1 løsning

Problemer med at lave kurver ud fra hentede data

Jeg har via et program været inde og aflæse nogle trend kurver.
Desværre er programmet meget primitivt og jeg kan ikke gøre så meget med kurverne. Derfor vil jeg gerne have kurverne overført til excel, hvor jeg kan lege med dem.

Jeg får automatisk indsat dataerne fint ind i excel.
Hvis vi tager udgangspunkt i en kurve der følger 2 følere får jeg følgende ind i excel:

Kolonne 1: DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM (for føler 1)
Kolonne 2: Data (for føler 1)
Kolonne 3: DD-MM-ÅÅÅÅ TT:MM (for føler 2)
Kolonne 4: Data (for føler 2)

Dato og kl ændre sig ikke på samme tid for de 2 føler, det betyder at de 3 første rækker i kolonne 1 kan hedde:

Imens de 3 første rækker i kolonne 3 kan hedde:

Det har givet mig 2 problemer.

1) Når jeg laver første kurve med kolonne 1 som X aksen
og med kolonne 2 som Y aksen, så kommer X aksen kun til at bestå af 2 felter: 11-03-2013 og 12-03-2013
Det vil sige at kun tager højde for dato og ikke også for tidspunktet.

2) Når jeg så gerne vil have data fra kolonne 4 ind, så følger dens punkter (kolonne 4) jo tiderne for punkterne i kolonne 2, som så er tiderne i kolonne 1, og ikke dens egen tid i kolonne 3.

Er der nogle flinke personer der kan hjælpe mig med at løse disse problemer.

Det skal siges at jeg har rigtigt mange trends, som jeg gerne vil have sat ind og analyseret.

MVH
Klaphatten
Avatar billede Klaphattens Novice
13. marts 2013 - 14:59 #1
Fik løst problemet.
Man skulle åbenbart bare vælge punktkurver.