Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 21:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Meget skinger lyd på ny gamler laptop

Hej alle

Har netop købt mig en MM vision bærbar;

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=704500020&gruppe=visionnotebook

Og jeg er godt nok overrasket over lyden i denne maskine. Der er INGEN dybde overhovedet, det er nærmest som om at der er kinderæg højttalere ift. lydkvaliteten.

Er der nogen, som ligger inde med samme type maskine, som har indsigt i dette? Jeg har prøvet at rode lidt med settings for lyden, men det hjælper ikke rigtigt.

Jeg gamer lidt, og der er ligefrem lydeffekter som var meget klare på min 5 år gamle mm vision, som ikke længere kan høres.

Der er høj diskant og ingen dybde som sagt... Troede måske, at der lå en lyd profil manager el. lignende, hvor der var slået et omgivelses scenarie til, som badeværelse - dette ser dog ikke ud til at være tilfældet..

Er det bare kinderægshøjttalere de har smækket i den?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 21:26 #1
Jeg har ikke før mødt klager over deres højttalere, kan du ha en defekt enhed ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 21:28 #2
Afspiller du med anden player eller codec ?

Prøv en retail DVD og PowerDVD som afspiller.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 21:56 #3
Den venstre speaker lader til at spille ca. 50 pct højere end den højre..

Der virker til at være en smule mere dybde i lyden ved afspilning af DVD.. På media player.. Det der PowerDVD virker som noget værre rod, det har jeg ikke helt lyst til at hente :)

Jeg skulle gerne have opdateret alle drivers..

Logger jeg f.eks. ind i World of warcraft, er utrolig mange lydeffekter nærmest forsvundet. Jeg hører dem ikke mere, som jeg gjorde tydeligt på min gamle mm vision.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 21:57 #4
Slutter jeg den til tv'et og hører lyden gennem mit tv, er lyden helt fin. Samme gør sig gældende når jeg stikker høretelefoner i lydudgangen - helt fin lyd..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 22:01 #5
Tyder på revnet/defekt højttaler.
Kontakt sælger.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 22:01 #6
Rettelse - lyden er IKKE god når jeg sætter høretelefoner i.. Har jeg derimod lyden via HDMI kabel over til mit tv, er den ganske fin!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 22:08 #7
Det ændre en del og du har lige frikendt den for at ha et højttalerproblem hos dig.
Da lydkortet er et standard tror jeg ikke på årsagen skal findes der.
Vi er rykket fra defekt hardware til software/indstillings problemer.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 22:13 #8
Okay, det er jeg da glad for at høre.

Nogen forslag til, hvordan jeg kommer til bunds i problemet såfremt det er et software/indstillings problem?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
13. marts 2013 - 22:30 #9
Du starter med at rykke tilbage til forsøget i #2
Det savner jeg forsat svaret på.

Jeg savner også nærmere beskrivelse af lyden i høretelefoner.

Jeg tør ikke 100% afvise en defekt.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 22:41 #10
Jeg har prøvet at afspille gennem flere medier nu - hver gang samme resultat = meget skinger lyd uden dybde, og bemærkelsesværdig lavere lyd i venstre højttaler - også hvis jeg slutter høretelefoner til..

Det er godt nok frustrerende!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
13. marts 2013 - 22:48 #11
Lyden i høretelefoner er lidt bedre.. Der er mere dybde.. Men stadig forskel på lydstyrke i højre og venstre..

Det er lidt som at høre musik i lav kvalitet, altså i stedet for 128 kbps lyder det måske som 92 kbps etc..
Avatar billede poko1 Ekspert
14. marts 2013 - 08:28 #12
Prøv lige om der er noget at hente her?
http://gratisupload.dk/vis_billede/693352/
Avatar billede Scavy Nybegynder
14. marts 2013 - 11:56 #13
Nu kender jeg ikke de bærbare MM-Vision laver, men en ting man ofte ser med Onboard lydkort af lav kvalitet, er at der kommer støj og forringet og ujævn lyd ved belastning.
F.eks. når man scroller i et stifinder vindue eller laver andet der giver belastning. Herunder også spil og video afspilning.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. marts 2013 - 12:20 #14
Som jeg ser det har du enten en beskadiget/defekt udgang eller softwareproblemer.
Tag en snak med sælger hvis du har været alle indstillinger igennem.

Uanset hvilket og hvor dårligt lydkort, så vil lyden være ens i begge sider hvis kortet intet fejler (ingen fejlindstillinger)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
14. marts 2013 - 18:21 #15
Problemet med niveauforskel forskel på venstre og højre højttaler er løst :)

Desværre må jeg nok acceptere, at det er kinderægs højttalere, som de har valgt at smide i maskinen.. Det er bare pudsigt, at min 5 år gamle mm visions bærbar højttalere er væsentligt bedre, i et dengang billigere produkt..

Niels - accepteret
Poko - smid du også et svar

Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
14. marts 2013 - 18:27 #16
Du beskriver at du har problemet i headset, det har intet med pcens højttalere at gøre.