Avatar billede emil89 Nybegynder
15. marts 2013 - 20:56 Der er 6 kommentarer

Brænde DVD'er til at afspille på en DVD afspiller.

Hej

Håber der er noget som kan hjælpe mig. Jeg har lavet nogle film i windows moviemaker som jeg har brændt ned på dvd'er. Har brændt filmene på DVD-R og DVD+R(mærke: Verbatim), men de kan ikke afspillet på en almindelig DVD afspiller. Har prøvet forskellige programmer til at at brænde med: DVD flick, express brun, og den almindelig windows brænder.

Har også eksperimenteret, med at brænde filmene på lave hastigheder, og har også tjekke de bliver brændt i PAL.

Filmene virker på computer uden problemer. De fungere også på playstation 3, dog uden lyd når det er på playstationen.

Filmene har et WMV format.

Har været inde og læse så meget som muligt på nettet, men kan ikke finde ud af, hvorfor filmene ikke virker?

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede nickwan Nybegynder
15. marts 2013 - 20:59 #1
Er du sikker på dit tv kan afspille WMV format?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. marts 2013 - 21:20 #2
Kunne man forestille sig at din dvd afspiller ikke understøtter følgende format? :)
Avatar billede NielsErikP Mester
15. marts 2013 - 22:20 #3
Hej...

Prøv evt. denne ....
Er sikker på den kan frembringe et resultat der kan ses på en stue dvd.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 05:47 #4
Enig #3
Det er en ok one click converter.
Nemt og giver et fair resultat.
16. marts 2013 - 09:01 #5
Denne er 'kanon' til alt medie, der skal til en DVD afspiller ->

http://convertxtodvd.dk/danskguide.html

bruger den selv

Program + guide + ### på dansk !!
Avatar billede trav4u2 Novice
17. marts 2013 - 15:19 #6
For mig at se har du gjort det helt rigtigt: Brændt ved lav hastighed og med DVD Flick.

Mine penge er på at din DVD-afspiller er så slidt at den ikke længere er glad for hjemmebrædte DVD'er - Prøv dine skiver på en anden afspiller.

Hvis du laver DVD-menuer er den gratis DVD Flick et glimrende valg.

Men hvis du blot skal afspille en video, kan du normalt bare lave det som mpeg2 video og brænde det over på DVD'en som en datafil. De fleste afspillere kan klare mpeg2 (*.mpg eller *.mpeg) - Din fil skal dog holde sig under 2 Gb-grænsen.

Hvis dit tv / DVD-afspiller er af nyere dato kan du sikkert bare lægge videoen over på et USB-stik og afspille det via dit tv's / DVD-afspiller's USB-indgang.

God fornøjelse!