Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 14:25 Der er 30 kommentarer

.exe filer

Jeg kan lige pludselig ikke få lov at (mest) opdatere programmer, hvis disse er .exe filer! Har maget længe brugt Filehippo til at holde øje med/downloadet opdateringer fra,men nu får jeg at vide, at fil/program er "rapporteret ikke sikkert" og selvom jeg går til den originale hjemmeside og prøver at downloade derfra, får jeg samme besked! Det sker kun med .exe filer!
Nogen, der kan hjælpe?
Mvh Helle
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 14:28 #1
Afinstaller - reboot - reinstall.

Alternativt så se nærmere på antivirus og din opsætning af det.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 14:33 #2
Du kan også prøve med system-gendannelse, vælg en dato før problemet opstod.

For en sikkerheds skyld så skan lige en gang efter snavs.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 14:37 #3
Hvem beskriver en exe som ikke sikker, windows?
Jeg har oplevet i win8, at få sådan en besked, men der så mulighed for install. alligevel. Windows advarsler kan slås fra i win8.
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 15:20 #4
Hej NielsErikK

Har prøvet at systemgendanne, men det hjalp ikke! Har også prøvet af afinstallere og re-installere - også uden succes. Hvad angår anti-virus kører jeg med Norman og kan ikke se, hvordan jeg kan ændre noget her?
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 15:24 #5
Hej off-line39
Tak for svar. Jeg kører med W7 og har prøvet at installere alligevel, men det kan jeg ikke få lov til!
Troede først, at det var Filehippo, der pludselig var "ikke sikker", men som sagt kan jeg ikke få lov til at downloade/opdatere fra programmets orignale website. Jeg famler i blinde her.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
16. marts 2013 - 15:31 #6
Sikker fordi din browser mener at alle exe filer er usikre.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 16:09 #7
Prøv for fejlfindings skyld midlertidig at deaktivere Norman antivirus, og derefter, prøv at hente en exefil igen.
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 16:24 #8
Hej scootergrisen
Det er muligt, men hvorfor sker det lige pludseligt? Og hvad skal jeg gøre ved det?
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 16:25 #9
Tror jeg faktisk, jeg har prøvet også, men prøver igen - tak!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 18:04 #10
Velkommen til Eksperten.

Da mange nye (og ældre) har en smule problemer med pointsystemet, får du her lidt standard oplysninger.  :-)

Du skal kun bruge SVAR-funktionen i forbindelse med pointgivning og lukning af spørgsmål.
Den person hvis løsning du kunne bruge, beder du lægge et svar der lyser gult, derefter skal du tildele hans svar point og godkende det således det lyser grønt.
(Du kan vælge at belønne flere personer - Også for indsats)
Kun hvis du opgiver dit spørgsmål (eller selv fandt løsningen) skal du bruge din egen svarfunktion.

Når du blot skriver til folk, bruges kommentar.

Lukning - Hvordan ?
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Hvor blev dit spørgsmål af ?
http://www.eksperten.dk/bruger/overvaagning
http://www.eksperten.dk/faq#faq-6-1

Hvorfor ?
http://www.eksperten.dk/faq#faq-8-5

Har jeg postet dette, så følger jeg med i dit spørgsmål og kommer med gode ideer hvis jeg har nogen.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 19:07 #11
Tak for info!  Det var jeg selvsagt ikke klar over  😉
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 19:43 #12
Filehippo fejler ikke noget.
Det der sandynligvis er dit problem er, at du sikkert har fået noget snavs på din maskine.
Prøv at foretage en onlinescanning af maskinen (de fleste antivirus fabrikanter har sådan en facilitet til rådighed på deres hjemmeside).
Hent også den gratis version af "Malwarebytes" fra:
www.Malwarebytes.org
Du skal nok starte med at scanne online fra f.eks.:
http://www.eset.dk/trusselscenter/online-scanner/
Eller:
http://housecall.trendmicro.com/
Der er intet antivirusprogram, der er 100% perfekt, så der er sikkert sluppet et eller andet snavs igennem til din maskine.
I parentes bemærket, så er mine erfaringer ikke de bedste med "Norman Antivirus", men det er i hvert fald bedre end "Microsoft Secure Essentials".
Når du har kørt den online scanning, så skal du have fjernet hvad den evt, måtte finde, og derefter skal du køre en fuldstændig scanning med Malwarebytes, og derefter lade den fjerne, alt hvad den finder.
Når din maskine er renset, så tænker jeg, at du igen får lov til at hente og installere dine opdateringer.
/ptj_11
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 20:02 #13
Hej ptj_11
Jeg tænkte selv tanken og scannede derfor manuelt med Norman. Derefter med bade Malwarebytes (som jeg selv bruger), Spybot og Spywareblaster, men ingenting fundet!
Så tak for link'ene til onlinescanning, som jeg straks vil prøve
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 20:09 #14
Jeg bør vel deaktivere Norman, mens jeg scanner med det andet program?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 21:09 #15
Efter hvad jeg har læst, hører Norman antivirus ikke til de bedste. Du har formodenlig også fået den sammen med computeren?
Prøv i stedet den gratis version af Avast antivirus. http://www.avast.com/en-dk/index
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 21:20 #16
Nej, jeg har faktisk kørt med den i nogle år uden problemer, men har også fundet ud af, at det ikke er så godt mere - eller også er de andre programmer blevet bedre, så jeg overvejer alvorligt at skifte. Har faktisk for nogel år siden kørt med Avast. Nu må jeg lige (forhåbentlig) have renset maskinen, så kigger jeg på alternativer
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 21:37 #17
Avast er kommet i en helt ny udgave og kan nu også bruges i windows 8. Det store problem er jo, at selv de bedste ikke fanger alt snavset. Avast scanner også efter manglende opdateringer af andre programmer. Men fint du også kører med Malwarebytes, den går for at være rigtig god.
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 22:01 #18
Har bare et lille problem (har haft det før)! Jeg kan ikke få fjernet alle Norman komponenter! Synes, man kunne downloade et program til at fjerne alt, men kan ikke finde noget brugbart. Nogen ideer?
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 22:08 #19
Oven i de andre programmer kan jeg anbefale 2 stk.:
Heimdal fra CSIS:
https://www.heimdalagent.com/da/home
Den scanner visse programmer for sidste opdateringer, og sørger selv for at udføre dem-
PSI (Personal Software Inspector), den kigger på alle dine installerede programmer, og sørger for opdatering af dem.

Dertil et lille hint:
Ninite.com- Her kan du oprette en fil, der henter alle opdateringer til dine installerede programmer.
Du markerer alle dine programmer, som er mulige at vælge på deres hjemmeside, derefter downloader du en *.exe-fil.
Ved afvikliong af denne exe-fil, så downloades alle de markerede programopdateringer og installeres automatisk.
Og nok så væsentligt, så installeres kun selve programopdateringen, og ingen af alle de andre muligheder, som ellers mange gange stilles til rådighed.
Lad os høre om fremskridtet!
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 22:09 #20
PS. Glæder mig, at du allerede anvender "Malwaqrebytes".
Godt at høre, at der er nogen, der tænker lidt ud over kanten.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 22:14 #21
Det kan forøvrigt anbefales, at købe en licens til "Malwarebytes", da den sammen med en licenseret udgave af "Heimdal" forhindrer adgang til hjemmesider, der uden din  viden, downloader og installerer skadelig software til din computer.
Vi taler om små penge, så det er en overvejelse værd!
/ptj_11
Avatar billede ulvehun Juniormester
16. marts 2013 - 22:20 #22
Ja, har fået nyhedbred, der anbefaler Heimdal varmt, så efter denne situation bliver det nok sådan.
Har du nogen råd til at fjerne Norman helt?
Jeg skal nok holde dig/jer orienteret
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 22:28 #23
Du kan evt. downloade "RevoUninstaller" i gratis version, den kan helt sikkert finde alle efterladenskaber fra installationen. Kør afinstallationen inde fra RevoUinstaller:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Start med at downloade det antivirusprogram, som du ønsker at installere efterfølgende inden du afinstallerer, så du hurtigst muligt kan installere en ny beskyttelse.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. marts 2013 - 22:35 #24
Fangede ikke lige denne >> #18.
For at få RevoUnInstaller til at fungere 100%, så vil fremgangsmåden være, at geninstallere "Norman", og derefter afinstallere den fra RevoUninstaller.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 00:05 #25
Revo uninstaller er et rigtig godt program, så kan du køre det, så fint. Desværre vil det ikke køre på min windows 8 pro. Hvis det heller ikke fungerer hos dig, så prøv IObit uninstaller, den er også udmærket, men har en, efter min mening, lidt ringere oversigt.
http://www.iobit.com/advanceduninstaller.html
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2013 - 00:09 #26
Ps. Pas på "flueben" som tillader installation af andre programmer. IObit´s programmer er slemme til det.
Avatar billede ulvehun Juniormester
17. marts 2013 - 16:45 #27
Hej ptj_11

Tak for dine råd, som har virket efter hensigten. Det kostede  noget arbejde, eftersom jeg ikke kunne installere Norman igen for at afinstallere med Revo. Måtte lige forbi en systemgendannelse igen for at gøre dette, nu er Norman fjernet helt og og Malwarebytes er re-installeret, men ESET siger, at andre spyware programmer kan kollidere med dets spyware???
Så nu kan jeg opdatere uden problemer igen, men i den forbindelse har jeg lige et lille tillægs-spørgsmål:
Rigtig mange gange starter opdateringen med sætningen: "et tilføjelsesprogram kunne ikke køres", men den kommer alligevel med opdateringen!
Er det noget, jeg skal gøre noget ved? Har prøvet at læse mig til, hvad det er/gør, men synes ikke jeg bliver klogere!
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. marts 2013 - 22:11 #28
3 ting.
Hvilket styresystem kører du på?
Hvad siger din eventlog ang. tilføjelsesprogrammet, der ikke kan køres?
Generelt skal man undgå flere forskellige  programmer til samme formål (når vi taler om spyware og antivirus), de kan meget vel opfatte hinanden som respektive farlige programmer.
Men når det er sagt, så har ESET og Malwarebytes ikke problemer med hinanden. Jeg kører selv med begge på en af mine maskiner, uden at har givet problemer.
Advarslen fra ESET er sikkert bare en standardadvarsel, så man ikke bagefter kan komme og sige, at det havde de ikke advaret om.
/ptj_11
Avatar billede ulvehun Juniormester
31. marts 2013 - 10:00 #29
Jeg kører W7 64-bit! Og jeg må hermed sige, at alt dette er i orden nu - tak igen!
Jeg ved ikke helt hvordan jeg giver dig point for din hjælp?
Jeg har et nyt "problem" med IE10. Skal jeg starte en ny tråd?
Avatar billede ptj_11 Forsker
31. marts 2013 - 11:27 #30
Glæder mig, at problemet er løst.
Point giver du ved at bede forfatteren til det/de indlæg, der giver løsningen til dit problem, om at lægge et svar, som du så kan acceptere, og derved udløses de udlovede point.
Du skal ikke selv benytte svarfunktionen, da det udelukkende er beregnet til pointgivning.
Angående problemer i IE, så ja, du opretter en ny tråd, ellers kan andre ikke efterfølgende søge på problemet, og derved, forhåbentligt, finde løsningen på deres problem.
/ptj_11