Avatar billede ansen Nybegynder
16. marts 2013 - 16:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

System ville ikke boote op med 2tb harddisk

hej eksperten jeg har lige fået købt en brugt Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2 TB
Jeg har fået den til at virke med at anvende et sata til usb, men efter jeg har fået den ind i mit system og sat den til bundkortet.
Ligger problemet i, at mit system ikke ville boote op.. Den fryser på skærmen, hvor man kan gå ind i bios, og så lyser en boot_failure led på mit motherboard.
Når jeg kobler harddisken fra, så starter system perfekt op, og jeg kan sagtens komme ind i systemmet.

Har prøvet at skifte sata stik og strøm stik, har også efterfølgende smidt den til usb converteren igen og den virker perfekt.. Men den virker dog ikke når jeg sætter den til mit bundkort.

Kan dog ikke forstå hvorfor mit system ikke ville boote op med den ?

Motherboard: asus p8z68-v pro
har 3 harddiske og en ssd sat i, i forvejen.

Har prøvet at tage en af de andre harddiske ud og så smide 2tb ind, men så fryser den ved den sidste bios loading skærm, som den gjorde tidligere.
Har ingen anelse om hvad problemer er?, kan være i kan hjælpe mig med hvad det skyldes..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 16:57 #1
Hvilket styresystem kører du?
Formoder du booter på ssd drevet og kun bruger disken du omtaler som lager?
Kunne måske tro det er størrelsen på disken der er problemet. Nogle systemer kan ikke håndtere så store diske, uden de deles i min. to partitioner.
Avatar billede ansen Nybegynder
16. marts 2013 - 17:02 #2
Bruger windows 7 64 bit
Jeg bruger den kun som lager og anvender min ssd til boot

Når jeg går ind på asus hjemmeside og slår mit bundkort op, står der at den kan klare 2.2tb, men ville da lige prøve at partionere den i to partioner.

Men hvis mit system ikke understøtter den, burde det så gøre at jeg overhovedet ikke kan komme ind i bios og jeg får den boot_failure?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 17:02 #3
Hmm Så burde det så måske hellere ikke virke med konverteren??
Men monteringen er jo anderledes over usb end over sata, så man kan vel ikke vide det.
Er dine bundkort drivere opdateret?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2013 - 17:06 #4
Det er et godt spørgsmål jeg desværre ikke kan svare på.
Er disken fundet fejlfri med egnet program til dette?
Avatar billede ansen Nybegynder
16. marts 2013 - 17:10 #5
Prøver lige at opdatere dem for en sikkerhedsskyld..
Efter jeg har ligget og leget med det i 4 timers tid nu, er jeg gået lidt død i det.. Prøver igen i morgen ;) hvor jeg så prøver at dele den op i to partitioner, som du foreslået.
Avatar billede ansen Nybegynder
16. marts 2013 - 17:13 #6
Den burde være fin: her er crystal disk info på den http://i.imgur.com/mtgn2tB.png
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2013 - 18:03 #7
Windows 7 kan udmærket klare en HDD på 2TB, det har jeg selv.
boot_failure i bios? Det lyder da som om systemet prøver at boote på den forkerte HDD.
Avatar billede ansen Nybegynder
16. marts 2013 - 18:06 #8
Synes bare det er mystisk, at jeg ikke en gang kan få lov at komme ind i bios'en, når den harddisk er sat i systemmet :S
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 18:12 #9
Prøv anden kombination af SATA porte, flyt rundt på diskene.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
16. marts 2013 - 18:15 #10
Prøv evt. at sætte den hvor SSD sidder og kun den ene disk til.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
26. marts 2013 - 10:56 #11
Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet grundet inaktivitet fra spørger, send privat besked hvis du har yderlig spørgsmål.
Avatar billede ansen Nybegynder
31. marts 2013 - 10:27 #12
Ingen er løsningerne har fungeret, vælger at opgive det og lade den blive som en ekstern harddisk.
Hvis der er nogle der ville have point, som tak for hjælpen så skriv inden 24 timer og i får dem :)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 10:37 #13
Synes ikke jeg har bidraget med brugbar hjælp.
Avatar billede ansen Nybegynder
01. april 2013 - 18:39 #14
lukker tråden