Avatar billede pmnielsen Novice
18. marts 2013 - 21:16 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

mysql NOW() forkert tiszone

Jeg bruger now() til at indsætte tid i datebasen.
tiden er bare en time bagud. jeg har fundet ud af det er fordi server køre en anden tidszone. med hvordan får jeg den "rigtige tid"  skrevet til min database.

Jeg programmere i PHP
Siden er hosted hos one.com hvis det har noget at sige.
Avatar billede pmnielsen Novice
18. marts 2013 - 22:14 #1
hvorfor kan man ikke rette ....... tidszone og ikke tiszone.
Avatar billede niklask Nybegynder
19. marts 2013 - 00:19 #2
INSERT INTO table (date_field) VALUES (ADDDATE(NOW(), INTERVAL 1 DAY));
Avatar billede moddi100 Seniormester
19. marts 2013 - 02:02 #3
Jeg anvender af og til følgende kode, når jeg ikke har fuld kontrol over det bagvedliggende system:

$sql = "INSERT INTO table (navn, tid) VALUES ('noget', FROM_UNIXTIME(" . time() . ")";

Princippet er altså at du hiver tiden med over fra PHP, om du så bruger prepared statements eller lign. er jo i denne sammenhæng underordnet (men det bør du bruge).
19. marts 2013 - 08:56 #4
En 'quick and dirty' måde at få den til at bruge en NOW der er en time senere er denne:

mysql_query = ("INSERT INTO mytable VALUES(x, y, NOW() + INTERVAL 1 HOUR)");
Avatar billede niklask Nybegynder
19. marts 2013 - 08:59 #5
Hovsa, jeg læste vidst forkert.

INSERT INTO table (date_field) VALUES (ADDDATE(NOW(), INTERVAL 1 HOUR));

HOUR istedet for DAY.
19. marts 2013 - 10:44 #6
niklask, har du testet din foreslåede kode?
Avatar billede niklask Nybegynder
19. marts 2013 - 11:50 #7
Nu har jeg, og det virker fint.
Avatar billede pmnielsen Novice
19. marts 2013 - 20:22 #8
Har prøvet niklask og christian_belgien forslag, de virker og jeg synes det var dem der var nemmest at gå til...
men hvad er forskellen om man har ADDDATE elle ej. ?
19. marts 2013 - 22:07 #9
I så fald opretter jeg et svar (og du forventer nok svar fra anden side også.)  Jeg kendte ikke ADDATE men kun løsningen med +.  Det er vist bare to måder til det samme resultat.
Avatar billede pmnielsen Novice
21. marts 2013 - 21:14 #10
Tak for hjælpen, send svar Niklask hvis du også vil have point
Avatar billede niklask Nybegynder
22. marts 2013 - 09:21 #11
Tror ikke du kan dele dem op, så Christian Belgien kan bare tage dem, men vi kan da lige prøve. :)