Avatar billede yvstre77 Praktikant
19. marts 2013 - 19:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister harddiske en gang immellem

jeg mister nogen gange min harddiske i computeren, det er som om det sker ved download eller upload, så smider den bare 2-3 diske ud, det er lige begyndt og har ikke lave nogen ændringer...jeg kan ikke se dem, medmindre jeg går ud i bios og laver "optimized f7"
hvis jeg presser computeren med støre programmer er der intet

er der nogen af som har en ide om hvad der kan være galt?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 19:38 #1
List (præcist) for god ordens skyld dit hardware.
Hvilken Windows ?

Ældre pc ?
Hvad med Bios-batteriet ?
Avatar billede yvstre77 Praktikant
19. marts 2013 - 19:47 #2
:-) sorry
win 7 64 bit
ældre pc men den køre ellers upåklageligt
core2dou 2,4 ghz, 4 ram

havde godt mistænkt det batteri for numre, men tror du virkelig det kan være det, ihvertfald et billigt forsøg :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:01 #3
Faktisk er jeg forundret over den kan køre med de specifikationer, ingen bundkort, grafikkort eller PSU.

CPU oplyst, men upræcist.
RAM oplyst, men upræcist.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:16 #4
Naturligvis har HDD også interesse, særligt dem som giver problemer.

Fortæl om opsætning mv.
Heller for mange info end for lidt.  :-)
Avatar billede yvstre77 Praktikant
19. marts 2013 - 20:17 #5
hehe

Bundkort 965p-ds4 gigabyte
grafikkort ASUS EAH4870 DK HTDI 1GB DDR5 RTL
Intel SSD disk 12o gb som styresystem
5 andre harddiske + 1 ekstern
ram kan jeg ikke huske
Corsair Enthusiast Series TX750 V2 - Strømforsyning(2012)
Avatar billede yvstre77 Praktikant
19. marts 2013 - 20:21 #6
ingen system i hvilken slags diske der ryger, de er alle røget en tur selv den ekstern på nær SSD(styre)

mht opsætning, nu er jeg jo intet geni, hvad det her ang, jeg har har smidt dem i, bare skæg at de kommer igen når jeg genstarter, og laver default i bios...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
19. marts 2013 - 20:45 #7
1 UDMA ATA 100/66/33 connector
Er den i brug ?

Check lige drivere med slimware.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
Avatar billede yvstre77 Praktikant
23. marts 2013 - 08:07 #8
hmm, der er flere drivers der ikke er "up to date", bla grafikkortet, og noget netværk...

jeg ved ikke hvad det der 1 UDMA ATA 100/66/33 connector er for noget.

dog læst lidt om det cmos batteri, prøver at udskifte det i dag og se om det bliver bedre :-) I let you know!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
23. marts 2013 - 10:21 #9
Det er en forbindelse til ældre harddisk, CD og DVD.
Kablet er typisk næsten lige så bredt som 3 af dine fingre og fladt (de fås også anderledes).

Jeg tror ikke de drivere er årsag, men upgrade dem.
Avatar billede yvstre77 Praktikant
24. marts 2013 - 08:57 #10
det var batteriet, smid et svar NielsErikK, og du får lidt point
Avatar billede NielsErikK Juniormester
24. marts 2013 - 12:00 #11
:-)