Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 14:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Youtube rss feed

Hvor eller hvordan får jeg genereret et rss feed fra youtube?

Jeg har brug for et feed der viser fx boat test - skal bruge det til/på mit rss feed site - www.scanboatnews.com -
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 15:50 #1
www.youtube.com/user/BoatTESTdotCOM?feature=watch
det ser ikke ud til, at de giver rss-feeds mulighed - du må nøjes med ovenstående link
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 15:51 #2
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 16:29 #3
takker men - det drejer sig ikke kun om dem - det kunne også være et feed med youtube videoer der viser "boat crash" - Så det er hvordan jeg generer et rss feed der indeholder alle youtube videoer med som nævnt fx "boat crash"
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 17:17 #4
Du skal selv lave en fil i rss-format med de korrekte koder og henvisninger til enkelte film - men så kan du også få det i den rækkefølge du vil have, og selv udvælge film.
http://searchenginewatch.com/article/2065614/Making-An-RSS-Feed
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 17:26 #5
Tak for dit forslag men - der må findes en mulighed for at genere noget rss feed automatisk.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 17:34 #6
nix - der skal altid være en til at lave koderne.
rss kan hentes på aviser (fx deres top 10 nyheder) - men så er det avisen, der laver rss-filen klar til brug, og din rss-læser henter så den fil, som løbende opdateres af avisen.
Hvis du vil sætte noget sammen som ikke har et færdigt feed, så må du selv kode filen.
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 17:40 #7
Hvad siger du til den her artikel - ?
http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/social-networks/3357500/create-rss-feed-of-youtube-search/

Jeg er dog ikke skarp nok til selv at få sat noget op - men det ser da ud til at det er muligt at lave noget "automatisk" - ikk?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 18:06 #8
ok - hvis youtube har den mulighed for at alle kan søge via det, så er det enkelt (jeg har læst artiklen).
du skal lige sætte http:// ind foran links (ellers kan det ikke vises korrekt her)
Boat Test:
www.youtube.com/rss/search/boat%20test.rss

Boat Crash:
www.youtube.com/rss/search/boat%20crash.rss

kan du se mønstret? %20 i stedet for mellemrum, og ellers bare lige ud ad landevejen (synes jeg).
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 18:23 #9
kanon - så var det jo muligt også - takker -
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 18:24 #10
argghh - jeg kan fa ... aldrig finde ud af det her system - laver du lige et Svar så jeg kan acceptere -
Avatar billede claes57 Ekspert
20. marts 2013 - 18:29 #11
jeg synes, du skal beholde point. Jeg har lært, at youtube kan bruges til rss-feeds, så det må gå lige op med, at du fandt den korrekte artikel.
Avatar billede pkc Nybegynder
20. marts 2013 - 18:31 #12
tak -