Avatar billede djalex Praktikant
22. marts 2013 - 13:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgave styring software

Hej Eksperter.

Jeg søger lidt et stykke software / hjemmeside, hvor man kan holde styr på opgaver.

Vi sidder 2 mand + chef (i alt 3) som ønsker en fælles liste over opgaver og evt en mulighed for at skrive "I gang af AW" eller "Afventer".
Derudover må der meget gerne være en mulighef for at lægge nogle guides (til brugere) op, gerne som PDF, men ikke er krav.

Er der nogle løsninger, der understøtter dette derude, gerne løsninger, der ikke koster spidsen af en jetjager!
Avatar billede sonalias Seniormester
22. marts 2013 - 13:37 #1
It's a trap!
Forstået på den måde at det ikke er så effektivt som det lyder.
Brug scrum, eneste rigtige vej frem imo.
Ellers kan i jo til en start bruge et google docs dokument som alle har adgang til og erfare selv at det ikke er vejen frem ;)

Held og lykke med det
Avatar billede jokkejensen Novice
22. marts 2013 - 13:57 #2
nu kan scrum nok ikke presses ned over alle opgaver, serviceydelser mm. Tvivler på de bruger det i vinduespudser branchen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_issue-tracking_systems

Håber listen kan hjælpe dig videre. Kender kun til fogbugz, ontime, og tfs. De er nok liiiidt for omfatningsfulde.
Avatar billede djalex Praktikant
22. marts 2013 - 14:00 #3
jeg er godt klar over at det ikke er så effektivt.

Lige nu benytter vi et excel ark på et delt drev, det er heller ikke super optimalt.

Det er som sådan heller ikke direkte tidsstyring eller noget, mere bare en fælles liste over opgaver - og så kan vi jo altid rette "opgavenavn" til "opgavenavn - AW i gang" hvis det skulle være.

Men savner som sagt bare en fælles liste over opgaver og så en mulighed for en slags vidensdeling eller brugerinstruktion.

På mit gamle arbejde brugte vi opgavestyring i Intranote, men det er også lidt at skyde gråspurve med kanoner, idet vi kun har behov for en simpel opgaveliste og en instruktionside.
Avatar billede djalex Praktikant
22. marts 2013 - 14:03 #4
Har forresten også tidligere brugt gemini til sagsstyring, men det er også meget mere komplekst end dette behov.

Mangler sådan set en elektronisk opslagstavle / whiteboard med mulighed for at lave "fælles" info i IT
Avatar billede djalex Praktikant
10. juni 2013 - 14:04 #5
Vi har droppet at finde en midlertidig løsning, idet vi skal over på Sharepoint og vil have lavet noget i SP når vi når så langt.