Avatar billede Mads Praktikant
23. marts 2013 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Google Ecommerce code tracking

Jeg har problemer med at få implementet Google ecommerce tracking til min webside.
Jeg har to ecommerce codes i to forskellige (addTrans og addItem) headers den ene header er kun implementeret når kunden skal acceptere og kommer til kvitterings siden efterfølgende.
Det er denne:
    <script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  var city = "<?php echo webshop_order($_GET['deliverycity']); ?>";
  var ordrerid = "<?php echo webshop_order($_GET['ordreid']) ?>";
  var basketTotal = "<?php echo number_format($_SESSION['baskettotal'], 2, '.', ''); ?>";
  var basketShipping = "<?php echo $_SESSION['basketshipping']; ?>";
  var tax = "<?php echo number_format($_SESSION['baskettotal']/100*25, 2, '.', ''); ?>";
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-24275274-1']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
_gaq.push(['_addTrans',
  'ordrerid',          // order ID - required
  '', // affiliation or store name
  'basketTotal',          // total - required
  'tax',          // tax
  'basketShipping',          // shipping
  'city',      // city
  '',    // state or province
  ''            // country
]);

_gaq.push(['_trackTrans']);
  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>

Den anden kode addItem delen som er på resten af siderne ser sådan ud:
    <script type="text/javascript">
var _gaq = _gaq || [];

  var ordrerid = "<?php echo webshop_order($_GET['ordreid']) ?>";
  var productid = "<?php echo $_GET['productID']; ?>";
  var productname = "<?php echo $row['productName']; ?>";
  var productprice = "<?php echo $row['productPrice']; ?>";
  var subCategoryname = "<?php echo $row["subCategoryName"]; ?>";
  var quantity = "1";
  _gaq.push(['_addItem', 'ordrerid',          // order ID - necessary to associate item with transaction
  'productid',          // SKU/code - required
  'productname',        // product name
  'subCategoryname',  // category or variation
  'productprice',          // unit price - required
  'quantity'              // quantity - required
]);

    </script>

Håber der er nogen der hjælpe. Og ja der mangler sikkert nogle flere informationer til at komme frem til en løsning - så derfor spørg endelig.
Håber der er nogen venlige sjæle derude med forstand på dette.
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 17:18 #1
<ole>

Hvori består problemet - og hvad siger dokumentationen om det?

/mvh
</bole>
Avatar billede Mads Praktikant
23. marts 2013 - 19:12 #2
Problemet er at det ikke bliver registreret i Google Analytics.
Men er også i tvivl om jeg skal definere variablerne i starten af hvad kode stykke.

Og Googles developer guide er mere generaliseret, som kan læses her: https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/gaTrackingEcommerce
Avatar billede Mads Praktikant
21. juli 2013 - 08:15 #3
Fik aldrig nogen svar til dette problem der stadig er eksisterende.