Avatar billede j-roar-h Nybegynder
23. marts 2013 - 12:52 Der er 12 kommentarer

Billede slide i div

Hej,

Jeg har nogle spørgsmål til en hjemmeside jeg skal lave.

Hvordan laver jeg et billede slide i en div?

Jeg har et baggrundsbillede som skal skifte mellem flere billeder, og ovenpå det skal der være 2 andre diver med noget indhold.

Derudover skal billede fylde hele siden uanset browser størrelse. Som her: http://www.tooyoungtowed.org/

Det er svært at forklare, nok nemmere at vise, så se her hvad der er jeg præcis mener: http://ringstedtennisklub.dk/RTKWEB_NY/images/test.jpg

I kan se siden som den er nu her: http://ringstedtennisklub.dk/RTKWEB_NY/index.html

Håber i forstår mit spørgsmål og at i kan hjælpe.

På forhånd tak!
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 17:13 #1
<ole>

Du får nok lidt svært ved at finde den slags scripts i færdig version. Jeg tror ikke, der er mange, som finder på at lægge så store billeder på WWW. Billedet i eksemplet bag sidste link fylder f.eks. 3MB  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
23. marts 2013 - 18:42 #2
Dette er også bare et eksempel, billede vil selvfølgelig ikke blive så stort i den endelige version.

Det er meget hvordan man gør i praksis?
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 21:29 #3
Jo, så store vil billederne naturligvis blive, hvis de skal kunne dække min 24" skærm. Ellers skal du ud i noget slam, hvor du bruger HTML/JS til at forstørre billederne med - ligesom tooyoungtowed.org gør. Det er HTML/JS absolut ikke egnet til.

Hvorom alt er, så tror jeg som sagt ikke, du finder noget færdigt 'derude'. Du er nok nødt til at lære at skrive det selv
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
24. marts 2013 - 11:06 #4
Det er også den funktion som tooyoungtowed.org benytter sig af jeg ønsker at bruge.

Jeg er klar over der ikke findes noget færdigt, det er heller ikke det jeg ønsker. Jeg har et godt kendskab til både html og css, men lige denne kan jeg ikke gennemskue hvordan jeg får løst.
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2013 - 15:41 #5
Hvad er det, du er i tvivl om?
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
25. marts 2013 - 09:21 #6
Jeg er i tvivl om hvordan man får en div til at fungere som en slide?
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2013 - 11:25 #7
Søg på "jQuery slideshow" og prøv en af de mange
Avatar billede NielsErikP Mester
25. marts 2013 - 11:38 #8
Hej...

Hvorfor prøver du ikke at "Google" det : div som slide
Avatar billede NielsErikP Mester
25. marts 2013 - 11:40 #9
Hej...

Det må du squ undskylde, ole.. Havde ikke lige set dit indlæg.
Avatar billede olebole Juniormester
25. marts 2013 - 12:50 #10
#9: Helt okay ... et godt forslag tåler fint at blive gentaget  *o)
Avatar billede NielsErikP Mester
25. marts 2013 - 14:07 #11
Hej...

    :-)
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
31. marts 2013 - 12:15 #12
Jeg takker for svarene. Jeg er pt ved at få en anden til at lave hjemmesiden, men det er ikke sikkert, så jeg vil gerne lige holde spørgsmålet åbent lidt endnu :)