Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. marts 2013 - 20:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Krakkende/statiske lyde fra laptop højttalere

Hej

Har for nylig købt ny laptop, og generes nu af dette;

Åbner jeg f.eks. world of warcraft, begynder en sær krakkende/statisk lyd fra min laptops højttalere (vil jeg mene det kommer fra, lyder ihvertfald sådan) straks.

Lukker/minimerer jeg vinduet for spillet, forsvinder lyden straks igen.

Denne statiske/krakkende lyd er ikke vildt høj, men nok til at det generer og er ganske tydeligt når spillet kører.

Lyden virker fint, på trods at at lydkvaliteten ikke er god, men det skyldes vidst at højttalerne er dårlige.

Hvad kan problemet skyldes?
Avatar billede Tobi97 Novice
25. marts 2013 - 20:50 #1
du har vel garanti på den så gå ned til den forhandler du købte den ved og sig at der er noget galt med højtalerne, så burde de lave det eller give dig en ny :)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 21:11 #2
Lyden fra andre kilder/opgaver som pc udfører er ok?
Ligger pc  ydeevne på grænsen af til hvad spillene kræver af den?
Er det også i andre spil det forkommer?

Drivere til grafik og lyd er af nyeste dato?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. marts 2013 - 23:00 #3
Lyden virker fin på andre kilder ja..

Nej, settings er sat på halvt med vilje i world of warcraft, selv foreslår den høj.

Ja, det er i alle spil.. Så snart skærmen viser noget fra et spil, kommer den her statiske lyd (hvilket jeg sporer til at komme fra højttalerne - men det kan vel også komme fra andet?)

Alle drivere er fuldt opdateret :S
Avatar billede larsjansen Nybegynder
25. marts 2013 - 23:01 #4
Hvad med BIOS? Kan der være noget der?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 23:08 #5
Nej det kan jeg ikke forestille mig.
DirectX er opdateret?
Java og Flash opdaterede?
Kunne  måske også være et codec problem.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 08:00 #6
Java og flash opdateret også.. Hvordan fornyer jeg codecs?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 08:01 #7
Og directx er også opdateret ja :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 08:52 #8
Der er flere måder man får codecs på. Har man VLC mediaplayer, så kommer der en del med her, og en anden mulighed er at hente en codec pakke.
Det kunne være noget a la denne her:
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm
men om det vil hæve din lydoplevelse, kan jeg selvfølgelig ikke vide.

For mig lyder det jo som den bruger en ringere lyddriver når du skal afvikle spil. Men hvordan man tilretter dette, ved jeg ikke da jeg ikke selv spiller.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 09:10 #9
Men spillene burde jo have det med der skulle bruges for at afvikle disse korrekt. Så jeg kan fryte det måske er nogle indstillinger du skal gøre i din windows, for at få det til at virke.
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 09:12 #10
Okay, jeg giver det lige et forsøg efter arbejde :)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 09:13 #11
Jeg vender lige tilbage i aften :)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 09:16 #12
Fandt lige denne du også lige kan kigge på:
http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/6689909362
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 09:32 #13
Interessant - jeg har dog ellers prøvet at af installere drivere, og installere igen - men det virker til de har en særlig fremgangsmåde at gøre dette på.

Jeg prøver straks jeg kommer hjem :)
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 17:23 #14
Jeg prøvede, både at re installere drivere som de foreslog, men også codecs.. Intet hjalp..

Jeg opdagede så, at når jeg logger ind i world of warcraft, og redigerer i indstillinger for min og maks fps, så justerer den krakkende lyd sig efter mit valg - flere fps = hurtigere krakke lyd, og lavere fps, langsommere krakke lyd.

Det virker altså som om, at der er noget forbundet med fpsen og de her lyde, hvorfor det givet vis ikke er mine højttalere, men gpu'en måske?
Avatar billede larsjansen Nybegynder
26. marts 2013 - 18:54 #16
Hmm, kunne godt tyde på en forstående defekt i harddisk..

Jeg må levere den tilbage og høre hvad de har at sige! Læg du bare et svar :)

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 19:01 #17
velbekomme