Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 11:33 Der er 8 kommentarer

Windows 8. Jeg har ingen administrator-bruger! Kan jeg oprette én?

Jeg installerede Windows 8 for en uge siden, uden at tænke over problemet - gik vel bare ud fra, at hvad der var nødvendigt, blev gjort automatisk.  Nu skal jeg til at installere Norton 360, som naturligvis beder mig først fjerne McAfee, og nu er problemet klart:  Det kan jeg ikke, for jeg har ikke administratorrettigheder!

Jeg har kun én bruger: mig selv.  Hvorfor er jeg ikke oprettet rigtigt fra begyndelsen?  Og mere vigtigt:  Hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 11:42 #1
Kan du så ikke ændre den konto du har så den opgraderes til administrator?
Avatar billede Thedhc Nybegynder
26. marts 2013 - 11:48 #2
Du Kan prøve at starte op i safemode, der skulle du gerne kunne log ind med din administrator bruger.
Derefter kan du nok opgrader din bruger til administrator eller oprette en ny :)

safemode win8:
http://www.howtogeek.com/107511/how-to-boot-into-safe-mode-on-windows-8-the-easy-way/
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 11:50 #3
Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde ud af, hvordan.
Avatar billede ttp67 Nybegynder
26. marts 2013 - 13:02 #4
Har du prøvet at højreklikke, og så køre installationen som administrator?

Mvh. Thomas
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 14:02 #5
#2
Jeg har før set den Shift+F8 og har afprøvet det, men det virker ikke på min windows 8 pro. Har du selv prøvet?
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2013 - 22:13 #6
#4 Jeg er ikke helt sikker på, hvordan det her fungerer, men jeg fik løst problemet med dit højreklik ...

Jeg har stadig ingen administrator-bruger (måske behøver man slet ikke So Ein Ding i Windows 8?).  Vil gerne give dig de 60 points, hvis du er interesseret, men hvordan gør jeg det?

Christian
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 22:18 #7
ttp67 skal lægge et svar du accepterer.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. marts 2013 - 11:00 #8
Aktiver indbygget Administrator:
1. Tryk Win+R
2. Skriv "control userpasswords2"
3. Vælg fanebladet "Avanceret"
4. Tryk på knappen "Avanceret" under "Avanceret brugerstyring"
5. Vælg "brugere" og højre klik på "Administrator"
6. Vælg "Egenskaber" og fjern fluebenet fra "Kontoen er deaktiveret"
7. log ud, log ind