Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
26. marts 2013 - 12:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilføje netværksprinter via Kommando-prompten

Hej,

Jeg er på min arbejdsplads ved at være rigtig godt træt af, at når jeg sætter mig ved en ny computer, skal jeg sætte mail, netværksdrev, printer med mere op hver gang.

Derfor vil jeg lave en batchfil, der kan klare det for mig.

Jeg bruger net use q: \\server\navn til netværksdrev, men hvordan tilføjer jeg en netværksprinter og gør den til min default? Jeg har prøvet at google det, men det er nogle meget tekniske og komplicerede svar, der kommer frem.

Jeg kan få adgang til den ved at skrive "start \\server\navn", men så åbner den udskrifts query og sætter ikke printeren til standard.

Håber I forstår mit spørgsmål.

Jeg sidder på Windows XP.
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 13:02 #1
Ja det ville være lidt nemmere med Roaming profiles ;o)

nå nok om det ..

hvad med dette ?  vbs script
------

PrintServer = "\\server\printernavn"

set objNetwork = createobject("Wscript.Network")
objNetwork.AddWindowsPrinterConnection(PrintServer)
objNetwork.SetDefaultPrinter PrintServer

----

gem som : min printer_saettes_nu_som_default.vbs  ;o)
Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
26. marts 2013 - 13:12 #2
Vi er enige om, at dette ikke skal skrives i cmd'en, ik'? Hvordan går jeg sådan helt lavpraktisk?
Avatar billede SebastianSteensson Nybegynder
26. marts 2013 - 13:18 #3
Sorry jeg har fanget det nu, og mange tak :) Smid lige et svar så du får point.

Kan jeg også bare smide mine "net use q: \\server\navn" ind i scriptet?
Avatar billede martens Guru
26. marts 2013 - 13:31 #4
svar