Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kopier billedmapper uden at ændre dato

Jeg har glemt hvordan man kopierer billedmapper over uden at ændre dato. Det var godt nok xp til xp.
jeg kan sagtens ændre det til xp til win7. Men hvordan bevarer jeg den gamle dato på mappefilerne ved kopiering.
Der er ofte også fejl i billedfilerne ved kopiering.
Er der en gut der har helt styr på det.
Jeg brugte her ældre version af total-commander samt xp-vindows kopiering.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 14:47 #1
Jeg har lige prøvet med Total Commander som foreslået, og den virkede tilsyneladende. Til gengæld er kopieringtiden meget langsom.
Er der en som har en uddybende forklaring på hvorledes man bevarer datoer på billeder og mapper ved kopering vil jeg blive
glad.
Min tidligere medarbejder døde for nogle år siden, og jeg forsøger nu at samle alle billeder fra hans harddiske til datteren. Derfor er det magtpåliggende at bevare dato'er på mapper og billeder, helst uden at skulle prøve sig frem.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 15:16 #2
I windows7 med nyeste version af Total Commander prøvede jeg lige.
Her var der ingen problemer. Dato på mappe blev korrekt overført fra disk til disk.
Nu sætter jeg de gamle xp diske op mod en ny win7 installation, og håber, at dato overføres korrekt.

jeg er dog inden jeg lukker stadig interesseret i forklaringer på hhvorfor Microsoft synes at dato på billedfiler og mapper absolut sskal ændres ved kopiering.
jeg kan kun se fordel ved ændring af en fil, ikke ved kopiering.
Er det en Microsoft tanketorsk ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
27. marts 2013 - 15:20 #3
Der findes sikkert en "rigtig" løsning, men jeg kan da komme på en nødløsning.
Hvis du på destinations pcen ændre dato til samme som filen, så vil den blive oprettet med samme dato (nemt hvis det er mange filer, men relativt få datoer).

Du kan jo lave en txt fil du flytter først og ser datoen bliver som ønsket, så undgår du at sætte de vigtige data på spil.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 17:27 #4
NielsErik

Tak for dit forslag, men den var jeg helt klar over i forvejen.
Jeg ved også, at der er programmer, der dan omdøbe datoen på en mappe.
Mit ønske er dog en simpel sikker løsning på problemet, hvor f.eks 50 mapper med billeder skal flyttes uden at dato på mapper og billeder ændres.
Jeg er sikker på at mange andre også efterspørger dette.
Jeg prøver nu at sætte de gamle xp-diske op som slaver på en helt ny win7 harddisk med nyeste total commander, og vender tilbage, hvis det virker.
Avatar billede vagn99 Nybegynder
27. marts 2013 - 20:50 #5
Jeg har nu selv fundet løsningen.
Brug som sædvanlig verdens bedste kopieringsprogram:
Total Commander by Ghisler. Han er bare så ekstrem dygtig.

Jeg brugte en gammel version, men selv her skulle man bare ind og
tilføje et flueben med: "kopier dato og tid for mapper".
Så virker det.
Jeg har brugt programmet i over 10 år, og jeg bliver stadig forbløffet over, hvor godt det er.
Man sparer dog tid ved at kopiere i windows, men her var Total Commander løsningen.

Mange tak til mig selv og en speciel tak til ham den aktive
med 270.000 point
Avatar billede NielsErikK Juniormester
28. marts 2013 - 08:11 #6
Cool, her kan du lære at lukke et spørgsmål.  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo