Avatar billede brianb Nybegynder
29. marts 2013 - 11:57 Der er 4 kommentarer

Problemer med version 5.6.6

Hej Eksperter,

Jeg har lige erkendt at prisen for en MSSQL server i dag er så omkostningsfuldt at jeg har givet MySQL databaser en chance.

Jeg har derfor installeret version 5.6.6 Workbench fuld version med det hele.

Jeg har så modelleret en hel EER model og nu vil jeg så gerne connecte til den.

Jeg har følgende problemer:

1) Når jeg vil lave en connection og bruger mit root pw så virker min connection ikke når jeg bruger root passwordet, men lader jeg det være tomt (null) så siger den at der er en connection.

2) Når jeg går ned i min notifier og prøver at lave og starte min MySQL server får jeg en reminder om at serveren er stoppet og jeg ikke kan starte den, den beder mig om at genstarte MySQL notifieren.

Mine 2 spørgsmål:

1) Er dette normalt at der er så mange problemer med den, eller skal jeg simpelthen prøve en mere stabil version?
2) Når jeg har lavet en EER model, så skal jeg vel ikke selv gøre mere ved den, altså eksportere den ind i en database eller lignende. Når jeg har signet privilegier så burde jeg vel kunne fange min 'model'/'database'?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2013 - 14:09 #1
Jeg ville faa MySQL til at virke foerst og saa faa Workbench til at virke bagefter.

Helt ligesom at jeg ogsaa vil have SQLServer til at virke foerst og saa kaster mig over SQLServer Studio bagefter.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2013 - 14:12 #2
Normalt virker en MySQL installation bare, men nogle gange skal man ned og troubleshoote lidt.

Hvis det sidste er noedvendigt, saa laes mysqld dokumentation og troubleshoot fra en command prompt.

Det er slet ikke saa svaert.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2013 - 14:13 #3
Med hensyn til adgang, saa skal du vaere opmaerksom paa at du i MySQL ikke giver adgang til brugernavn men til brugernavn-host kombination.

Man kan dog bruge wildcard for host.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 05:22 #4
OK?