Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HP hurtig varm!

min HP bliver meget hurtig varm så jeg kan ikke have den stående på et bord. kunne det være en ide at installere en køler i den?
tak på forhånd :)

jeg giver 40 point for svar som er brugelige?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. marts 2013 - 13:50 #1
Hvad med at fortælle hvilken HP.
Vi aner jo ikke engang om det er bærbar eller stationær.  ;-)
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 13:54 #2
bærbar hp pavilion dv6
Avatar billede 220661 Ekspert
29. marts 2013 - 13:57 #3
Et godt svar er at få renset den. I dit tilfælde uden at skille den af da den skal skilles til atomer for at komme ind til blæseren.
Har selv brugt denne metode til en DV6:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 14:00 #4
tak for svar!
29. marts 2013 - 14:04 #5
Velkommen til E. ...

*SUK* - Velkendt problem ved netop HP DV5/6 famillien ...
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
29. marts 2013 - 14:10 #6
tak
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 09:29 #7
Tak??
Brugte du min løsning?
Til en anden gang lægger du ikke din tilbagemelding som svar og accepterer denne, når problemet er løst. Du kommer nemlig til at tage de udlovede point tilbage, og det er på sigt ikke populært.
Der skal afgives et svar fra en hjælper som du accepterer for at point overførslen virker.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Avatar billede Raun-IT Nybegynder
30. marts 2013 - 11:12 #8
nej jeg fandt en anden løsning på det jeg slog "fan always on" fra i setup menuen.
ellers godt forslag.
jeg brød ikke reglerne jeg accepterede mit ejet svar fordi jeg selv løste problemet!
Avatar billede 220661 Ekspert
30. marts 2013 - 11:22 #9
Det er i orden.
Kunne måske være i tvivl om at denne løsning er den rette.
Jeg vil i dit tilfælde lige holde øje med temperaturen på bundkortet, da disse computere har det med at køre varme.
At indstille på blæseren at den ikke skal køre så meget er ikke en løsning på en beskidt bærbar. Her vil du gøre mere skade end gavn, hvis du ikke holder øje med temperaturen.
Du kan bruge SIW til det: http://www.gtopala.com/download/siw-setup.exe