Avatar billede how Nybegynder
30. marts 2013 - 15:41 Der er 7 kommentarer

Packard Bell Easynote LM vil ikke starte efter øl-spild

Hej,

Jeg har et problem med en Packard Bell Easynote LM, efter der blev spildt en øl ned i den. Jeg har skilt jeg den ad, renset bundkortet og tørret det i ovnen ved 50-55 grader. Efter det kunne den starte op én gang uden tastaturet monteret. Det gjorde den vel at mærke af sig selv uden at jeg trykkede på start-knappen.

Jeg har forsøgt at "resette" den ved at fjerne batteri og strømforsyning og holde startknappen nede.

Hvis nogen har forslag til fejlfindingsmetoder modtages de gerne :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 16:13 #1
Har din ven ikke en ansvarsforsikring der kan dække hans ølspild.
Det ville godt nok være nemmeste løsning.

Jeg er bange for MB er kortsluttet efter sidste opstart og du ikke igen får kontakt.
Avatar billede how Nybegynder
30. marts 2013 - 16:59 #2
Nej, den er ikke forsikret.

Måske er det motherboardet der er brændt af, men jeg synes det er underligt at den godt kunne starte op en gang og så ikke mere...
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 17:31 #3
Jeg talte ikke om at pcen skulle være forsikret.

Jeg talte om at den af dine venner som var så uheldig under et besøg hos dig, at han væltede en flaske øl, skal ha en ansvarsforsikring der dækker skader han forvolder andre.

Det har rigtig mange mennesker (nogen uden at vide det gennem fagforening osv.) og alle besøgende hunde (der følger loven), hvis altså det var en hund der væltede flasken.
Avatar billede martens Guru
30. marts 2013 - 18:14 #4
Husk blot på at din ven ikke må være inviteret, men han pludselig dukkede op med én øl ( eller flere )
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 19:09 #5
Øllen kan vist tilhøre hvem som helst uden det får væsentlig betydning i forhold til forsikring.
(Lidt, forsikringen skal evt. også erstatte en øl he he)
Avatar billede how Nybegynder
30. marts 2013 - 19:57 #6
Ok, jeg forstår hvor du vil hen, men det er ikke lige den vej jeg vil gå...

I mellemtiden er jeg kommet frem til at det må være startknappen den er gal med. Hvis jeg trækker ledningen til startknappen ud af dens connector og sætter den i igen starter computeren op, og det er uanset hvilken ende af ledningen det er. Så nu har jeg lige renset startknappen og er i gang med at bage den også :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
30. marts 2013 - 22:35 #7
Hvis det kun er startknappen som har siddet fast pga klister, så tror jeg på det lykkes.
Bag nu ved lave grader og lidt længer tid så du ikke får lavet skader.

PS. Jeg gik ikke nogen vej, da jeg jo ikke ved hvem der rent faktisk fik væltet øl ned i den.
Var det halen på naboens "køter" (ja de hedder køter hvis de ødelægger pcer), så var det jo kun fair at den også erstattede (koster ikke ejer en krone, da hundeforsikringer ikke stiger, så intet naboskab i fare)