Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
31. marts 2013 - 15:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Politi laser kontrol

Hej eksperter en af mine kammerater spurgte mig om dette, og jeg tror først de skal stoppe én før man få en bøde, men håber i kan hjælpe med at afklare spærgsmålet.
Kan politiet sende en bøde med posten, eller skal de stoppe én før man får en bøde ved laserkontrol.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 15:24 #1
Det kommer an på om der samtidig med målingen tages et foto.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
31. marts 2013 - 15:27 #2
Kan de tage billeder med laserapparatet eller skal der ikke vær en fotovogn ?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2013 - 15:32 #3
hvis de ikke stopper en, eller har et brugbart/vellignende foto af fører, så ved de jo ikke, hvem der har kørt bilen. Og pt er det stadig sådanne, at der ikke bare kan skrives bøde til bilens ejer (hvilket nok kunne øge bødeindtægten i statskassen betragteligt).
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 15:41 #4
Vognen er kun for at gemme sig og kunne komme nemt rundt.

De kan godt ha haft fotoudstyr, men formodentlig (i de fleste tilfælde) vil de vælge at stoppe køretøjet hvis de er ude med de "alm" mobil laser.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 15:44 #5
For at vende tilbage til dit konkrete spørgsmål.

Nej de skal ikke stoppe køretøjet, det er nok hvis de kan bevise hvem der kørte.
(Ejer har pligt til at oplyse hvem der havde rådighed over køretøjet)
Avatar billede Norregaard Praktikant
31. marts 2013 - 15:47 #6
Men som der allerede er sagt, så hvis politiet har noget med foto involveret er det altid som en fotovogn. Hvis de er ude med en laser, vil de altid stoppe en hvis man har overtrådt hastigheden.
Avatar billede lclemens Nybegynder
31. marts 2013 - 15:56 #7
Bed din "kammerat" sætte hastigheden ned, så behøver han ikke blive nervøs, når han ser politiet
Avatar billede sadolin1978 Novice
31. marts 2013 - 16:00 #8
nu bliver der skrevet en del om fotovogn, her skal i lige være opmærksom på at du enten har mobilt foto udstyr eller har mulighed for at tage udstyret ud af fotovognen og gemme den lidt af vejen.

det sidste har jeg opserveret flere gange dog steder hvor jeg normalt holder hastigheden
Avatar billede NielsErikK Juniormester
31. marts 2013 - 16:08 #9
Enig #8
Det er jeg inde på i #4

#7
Du har ret, dog tror jeg næsten alle billister har prøvet at køre lidt for stærkt.
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
31. marts 2013 - 17:08 #10
Fint jeg tror min ven og jeg har fået svar nok. Han ved ikke om der blev taget billede af ham, men jeg lukker tråden nu.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
31. marts 2013 - 17:42 #11
Hvis folk kunne slippe for en bøde ved at køre fra politiet så ville det nok hurtigt blive lavet om.
Avatar billede Jensen DK Novice
31. marts 2013 - 18:30 #12
Kunne man virkelig ikke finde en eller to der havde fortjent point eller er det bare en nærig der tager sine point hjem til sig selv, fordi det skal bruges i Rema 1000 i morgen.