Avatar billede cosmo21 Novice
31. marts 2013 - 17:40 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke komme ind via NemID , muligvis vira / spåam der blokerer ?

Jeg har lavet en log fra Hijackthis , jeg kan ikke komme ind i NEM-ID og skrive koden.. så jeg tror på der er noget uventet besøg på maskinen

Kan nogle hjælpe ?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskhost.exe
c:\Program Files\Microsoft Mouse and Keyboard Center\itype.exe
c:\Program Files\Microsoft Mouse and Keyboard Center\ipoint.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\AVG\AVG PC TuneUp\TuneUpUtilitiesApp32.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi MB 2\Sound Blaster Panel\VolPanlu.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvtray.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil32_11_6_602_171_ActiveX.exe
C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Windows\System32\MsSpellCheckingFacility.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Claus Wiedenbein\Desktop\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Increase performance and video formats for your HTML5 <video> - {326E768D-4182-46FD-9C16-1449A49795F4} - C:\Program Files\DivX\DivX Plus Web Player\ie\DivXHTML5\DivXHTML5.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Adobe Acrobat Create PDF Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: SkypeIEPluginBHO - {AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe Acrobat Create PDF Toolbar - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDVCPL] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtkNGUI.exe -s
O4 - HKLM\..\Run: [RunDLLEntry] C:\Windows\system32\RunDLL32.exe C:\Windows\system32\AmbRunE.dll,RunDLLEntry
O4 - HKLM\..\Run: [IAStorIcon] C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIconLaunch.exe "C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorIcon.exe" 60
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_UI] "C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgui.exe" /TRAYONLY
O4 - HKLM\..\Run: [THX Audio Control Panel] "C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi MB 2\THXAudioCP\THXAudio.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [THXCfg32] C:\Windows\system32\RunDLL32.exe C:\Windows\system32\THXCfg32.dll,RunDLLEntry THXCfg32
O4 - HKLM\..\Run: [HKLM] C:\Windows\system32\InstallDir\Server.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VolPanel] "C:\Program Files\Creative\Sound Blaster X-Fi MB 2\Sound Blaster Panel\VolPanlu.exe" /r
O4 - HKLM\..\Run: [USB3MON] "C:\Program Files\Intel\Intel(R) USB 3.0 eXtensible Host Controller Driver\Application\iusb3mon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Føj linkdestinationen til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Føj til en eksisterende PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter linkdestinationen til en Adobe PDF-fil - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\WCIEActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Se&nd to OneNote - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\Office14\ONBttnIE.dll/105
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Se&nd to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Rip YouTube File - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Rip YouTube file embedded in this page - {38E51477-DDB4-4aed-9D61-D0C193E10749} - C:\Program Files\SoundTaxi\YouTubeRipper.dll
O9 - Extra button: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: OneNote Lin&ked Notes - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Skype Click to Call - {898EA8C8-E7FF-479B-8935-AEC46303B9E5} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{BBB07E8E-7831-404E-86FB-D97F770B8BE5}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: skype-ie-addon-data - {91774881-D725-4E58-B298-07617B9B86A8} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\skypeieplugin.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgfws.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgidsagent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG2013\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Creative ALchemy AL6 Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\AL6Licensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Engine Licensing Service - Creative Labs - C:\Program Files\Common Files\Creative Labs Shared\Service\CTAELicensing.exe
O23 - Service: Creative Audio Service (CTAudSvcService) - Creative Technology Ltd - C:\Program Files\Creative\Shared Files\CTAudSvc.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: GSService - Unknown owner - C:\Windows\system32\GSService.exe
O23 - Service: Intel(R) Rapid Storage Technology (IAStorDataMgrSvc) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Rapid Storage Technology\IAStorDataMgrSvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet Monitoring Service - Intel Corporation - C:\Windows\system32\IProsetMonitor.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Program Files\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: Skype C2C Service - Unknown owner - C:\ProgramData\Skype\Toolbars\Skype C2C Service\c2c_service.exe (file missing)
O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe
O23 - Service: SMServer - SMServer - C:\Windows\system32\snmvtsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe
O23 - Service: AVG PC TuneUp Service (TuneUp.UtilitiesSvc) - AVG - C:\Program Files\AVG\AVG PC TuneUp\TuneUpUtilitiesService32.exe
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel(R) Management Engine Components\UNS\UNS.exe

--
End of file - 10988 bytes
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 18:25 #1
Kigger man i en log viser liste disse med rødt kryds:
    O4 - HKLM\..\Run: [RunDLLEntry] C:\Windows\system32\RunDLL32.exe C:\Windows\system32\AmbRunE.dll,RunDLLEntry
    O4 - HKLM\..\Run: [THXCfg32] C:\Windows\system32\RunDLL32.exe C:\Windows\system32\THXCfg32.dll,RunDLLEntry THXCfg32
Men lige for at tjekke ydeligere på det hent og kør følgende:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Og Adwcleaner: http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/
kør programmet og vælg "slet". Pc scannes. Når scanning er færdig skal den genstartes. Der fremkommer en log fra adwcleaner.
Læg den herind sammen med loggen fra Malwarebytes.
Avatar billede kjeldsted Novice
31. marts 2013 - 18:26 #2
Hvad sker der når du prøver at logge ind?
Jeg har i går hjulpet en hvor IE blot forhindre dårede adgang til sider med Java plugins. Hér slettede jeg Java og geninstallerede med sucess.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. marts 2013 - 18:32 #3
#2 Brugte du almindelig uninstall,eller en tool til det, så man var sikker på man fik fjernet det hele?
Jeg plejer at bruge Revo Uninstaller free til disse ting.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2013 - 18:49 #4
En Antivirus som Kaspersky, forhindrer Jawa, så man er nød til at gå ind i tillader og tilføje Jawa, før man kan komme i Nem ID.
Avatar billede cosmo21 Novice
01. april 2013 - 16:03 #5
Takker jeg går i gang med og scanne.

Det jeg oplever ved NEM ID login er at den bare står og tænker ..
Dvs. der sker intet jeg kommer ikke frem dertil hvor jeg skal skrive den 6 cifrede talkombi
Avatar billede cosmo21 Novice
01. april 2013 - 16:53 #6
Malwarebytes Anti-Malware (Prøveversion) 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.04.01.05

Windows 7 Service Pack 1 x86 NTFS
Internet Explorer 10.0.9200.16521
Claus Wiedenbein :: CLAUSWIEDENBEIN [administrator]

Beskyttelse: Slået til

mbam-log-2013-04-01 (16-12-04).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 365126
Tid gået: 13 minut(ter), 13 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 4
HKCR\CLSID\{8HX0L54V-8ESN-8HSU-3LIJ-L882D4UG7S72} (Backdoor.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{8HX0L54V-8ESN-8HSU-3LIJ-L882D4UG7S72} (Backdoor.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{8HX0L54V-8ESN-8HSU-3LIJ-L882D4UG7S72} (Backdoor.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
HKCU\Software\VB and VBA Program Settings\SrvID (Malware.Trace) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 1
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|HKLM (Backdoor.Agent) -> Data: C:\Windows\system32\InstallDir\Server.exe -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 2
C:\Windows\System32\InstallDir\Server.exe (Backdoor.Agent) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Claus Wiedenbein\AppData\Roaming\data.dat (Stolen.Data) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)

-----------------------------------------------------------------

# AdwCleaner v2.115 - Logfile created 04/01/2013 at 16:28:45
# Updated 17/03/2013 by Xplode
# Operating system : Windows 7 Ultimate Service Pack 1 (32 bits)
# User : Claus Wiedenbein - CLAUSWIEDENBEIN
# Boot Mode : Normal
# Running from : C:\Users\Claus Wiedenbein\Desktop\AdwCleaner.exe
# Option [Search]

***** [Services] *****

***** [Files / Folders] *****

Folder Found : C:\Users\Claus Wiedenbein\AppData\LocalLow\boost_interprocess

***** [Registry] *****

Key Found : HKCU\Software\APN PIP
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{F25AF245-4A81-40DC-92F9-E9021F207706}
Key Found : HKCU\Software\Softonic
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E7DF6BFF-55A5-4EB7-A673-4ED3E9456D39}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{03E2A1F3-4402-4121-8B35-733216D61217}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{9E3B11F6-4179-4603-A71B-A55F4BCB0BEC}
Key Found : HKLM\Software\PIP

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16521

[OK] Registry is clean.

-\\ Mozilla Firefox v19.0.2 (da)

File : C:\Users\Claus Wiedenbein\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3aa0yv2q.default\prefs.js

[OK] File is clean.

-\\ Google Chrome v26.0.1410.43

File : C:\Users\Claus Wiedenbein\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] File is clean.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [1476 octets] - [01/04/2013 16:28:45]

########## EOF - C:\AdwCleaner[R1].txt - [1536 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
01. april 2013 - 18:18 #7
Der var noget skrammel der belv fjernet (backdoor agent).
Er der sket nogle ændringer efter det?
Kan se du kører version 7 i Java, men er den i nyeste version?
Avatar billede cosmo21 Novice
03. april 2013 - 22:22 #8
kan stadig ikke gå ind på Nem ID . på min gamle PC med XP installeret kan jeg sagtens logge ind .. hmm
Avatar billede 220661 Ekspert
03. april 2013 - 22:39 #9
Jeg havde prøvet at fjerne Java med Revo uninstaller og hentet en ny JAva:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
Når programmet startes kommer et billede med alle programmer som du har. Vælg Java og tryk på afinstaller. 3 mulighed der vises i næste boks accepteres. Programmet afinstalleres. Du trykker på næste og registreringen tjekkes for efterladenskaber. Når resultatet kommer vælger du "vælg alt" og trykker slet og herefter på  næste. Nogle gange kommer der filer op to gange og her vælges også at slette disse.
Genstart pc, og installer en frisk java.
Avatar billede cosmo21 Novice
05. april 2013 - 17:07 #10
Det virker desværre ikke den skriver stadig vent venligst , og mere sker der ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 17:12 #11
Har du ændret på sikkerheden i dín browser, eller kører den med standardindstillinger?
Avatar billede cosmo21 Novice
14. juni 2013 - 16:31 #12
alt er ok smid bare svar dem der vil så er der point
Avatar billede cosmo21 Novice
07. august 2013 - 10:31 #13
lig svar så er der point
Avatar billede cosmo21 Novice
05. november 2013 - 13:07 #14
.