Avatar billede 2hcms Nybegynder
02. april 2013 - 21:15 Der er 3 kommentarer

hvor meget vil det koste ca. at start en radiostation

Hej jeg vil bare lige spørge om
hvor meget vil det koste ca. at start en radiostation
Avatar billede NielsErikK Juniormester
02. april 2013 - 21:33 #1
Det kommer "lidt" an på typen
Skal du blot ud og ha sendetilladelser så er det billigt, i omegnen af 500 kroner.
Skal du ud og betale koncessionsafgift så kan du godt finde den store pengepung frem.

Det første udbud af FM5 og FM6 foregik ved en auktion, der blev afholdt 18. juni 2003 hos Bruun Rasmussen Kunstauktioner. Sendetilladelse til FM6 blev købt af det hollandske Talpa Radio International for en årlig koncessionsafgift på 22,5 mio.kr. samt en eventuel variabel afgift, der afhænger af stationens omsætning, såfremt denne skulle overstige 25 mio. kr. Sendetilladelsen gjaldt 8 år fra 15. november 2003, og kanalen var ikke underlagt nogen public service-forpligtelser.
Avatar billede store-morten Ekspert
02. april 2013 - 21:36 #2
Det koster mere end spidsen af en jetjager :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2013 - 21:41 #3
Radio hvad er det ? ....
Hører bare Spotify og DR netradio...

Markedet er mættet, gammeldags rigtig radio, som vi kun hører når vi kører på motorvejen..

Hvis du vil lave sådan en, skal du have store finansfolk med på ideen.
Husk: markedet er mættet.