Avatar billede jonpet Seniormester
05. april 2013 - 13:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Qvo6 virus,

Hej igen.

Vil lige fortælle hvordan jeg slap af med min Qvo6 virus,
efter at have at have prøvet en masse programmer som i her på
Experten.dk forslog mig, var der efter 2 dage kun en tilbage som havede mod til at prøve at hjælpe mig, men også ham måtte give op
overfor mit  Problem med Qvo6 virus, og skrev at han ikke viste hvordan jeg skulle komme af med min Qvo6 virus,
Jeg vendte mig så mod Spywarefri.dk. som havede en vejledning og nogle programmer som jeg skulle indstalere, og så var min Qvo6 virus, væk. :).

For at Hjælpe Experten.dk og Andre med Problemer med Qvo6 virus,
så lægger jeg vejledningen her på siden.................

Vejledning til rensning
Hvis du har mistanke om infektioner, så følg nedenstående vejledninger inden du beder os om hjælp.

1. Lige en notits først -> Hvis du har crackede programmer på computeren, så SKAL de afinstalleres. Det samme gælder for fildelings/P2P programmer, hvis du har nogen installeret. Hvis du ikke er enig, vil tråden blive lukket uden yderligere kommentarer.

2. Opret en ny mappe på skrivebordet, og kald den SWF

3. Hent og kør Ccleaner: Herfra

4. Hent: AdwCleaner (af Xplode), og gem den på dit Skrivebord.

Start AdwCleaner, og klik på " Slet "

Note: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Når scanningen er færdig, lukker du AdwCleaner. Programmet laver en logfil, som kan findes her: C:\AdwCleaner. Gem logfilen i mappen du lavede tidligere - SWF.

5. Hvis du allerede har et antivirus program, så skal du sørge for at tjekke for opdateringer og køre en fuld scanning af dit system.

6. Hvis du ikke har noget antivirus program, så skal du installere et med det samme.Vi anbefaler et af følgende, gratis Avira (Free) eller Avast

Efter du har installeret og opdateret skal du køre en fuld scanning af dit system.

7. Genstart computeren.

8. Hent Malwarebytes Anti-Malware

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig, tryk på Opdater fanen.
Herefter trykker du på Skanner fanen, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den i SWF mappen. Hvis Malwarebyte vil genstarte for at fuldføre rensningen, så lad den genstarte.

9. Tjek om du mangler Windows opdateringer

Hvis du mangler opdateringer, så hent og installer dem.

10. Nu skal du opdatere øvrige programmer. Hent og installer PSI fra Secunia.

Opdatering af Programmer er ikke altid en let opgave.
Det er derfor vigtigt at bemærke, at formålet med Secunia PSI er at registrere og afgøre, om sikkerhedstrusler, som følge af sårbare programmer, findes på din PC. Derfor, når du har installeret programmet, så kør en scanning og hent de opdateringer, der mangler.

Hvis du er i tvivl, så spørg.

11. Hent programmet DDS og gem programmet i SWF mappen:

DDS eller denne alternative version - DDS alternativ

Dobbeltklik på DDS og tillad programmet at køre. Hvis du hentede den alternative version, så skal du dobbeltklikke på DDS og herefter klikke på "Start". Når programmet er færdig vil det åbne to logs/tekst-filer. Gem begge filer i SWF mappen.

12. Hvis du ikke allerede har lavet et indlæg (det kaldes også "at oprette en tråd"), så klik HER! På den måde opretter du et spørgsmål i kategorien "Almindelig rensning".

13. Brug så 2 min på at beskrive, så præcist som du kan, hvad problemet er og hvor tit det opstår. Fortæl hvad du selv har gjort, hvilke programmer du har prøvet selv, og om du har bedt om hjælp andre steder, gerne med et link til det sted hvor du har stillet samme spørgsmål. Afslut din beskrivelse med at lægge log fra Malwarebytes, og de to logs fra DDS ind i indlægget.

Da de to logs fra DDS er forholdsvis lange, kan du blive nødt til at sende dem i flere indlæg.

*****************************************
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:50 #1
Bortset fra DDS er det de samme programmer som er blevet anbefalet på Eksperte.dk . Ved du hvilke af de omtalte programmer der fik has med Qvo6 virus. Rkill skulle havde stoppet Qvo6 virus i at starte op, så man derefter kunne få lov til at fjerne det med Malwarebytes eller adwcleaner.

DDS er et diagnostik program som giver et overblik over hvilke processer der køre på computeren, så det må være adwcleaner eller Malwarebytes der har har fjernet Qvo6 virus.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2013 - 12:27 #2
Avatar billede Svenne1 Nybegynder
25. maj 2013 - 11:57 #3
Hej, Jeg er sluppet af med den forbandede virus, og adskillige andre. Efter at have undersøgt sagen grundigt, fandt jeg en virusfjerner ved navn Spyhunter4 (http://www.enigmasoftware.com/spyhunter-rw.php)til 30$. Det er ca. 173 kr, og programmet er pengene værd !Ved første skanning fandt den ikke mindre end 366 vira - rystende! Det er lidt omstændeligt at bruge, men når man én gang har lært det, kører det på skinner. Jeg kører programmet én gang om ugen, og der er online support, hvis man har brug for det. Ud over selve Spyhunter4, skal man hente et lille gratisprogram, som rydder op i f.eks Firefox, og "starter fra bunden". Lidt irriterende at man er nødt til det, men efterhånden er det ren rutine.Jeg er gerne behjælpelig med at bruge programmet på den rigtige måde, da der kommer nogle sære opstarter, som kan skræmme (blå doslignende skærm, hvor man bare skal trykke "enter" et par gange). Det vigtige er, at det virker, så kan man bare ærgre sig over, at en flok psykopater, som ikke har andet at lave :-)
Avatar billede johnnydenmark Nybegynder
24. juli 2013 - 18:06 #4
Det du skal gøre med "Chrome browser" er meget simple og ligetil.

Click "start" > Kontrol Panel > Programmer og funktioner > søg efter Desk365 Og eSafe Security Contole og uninstall.

Derefter går man ind i google chrome instillinger oppe i højre hjørne af din browser (3 streger)Click den og så instillinger.
Her checker du disse for denne virus
(Instillinger) > angiv sider > slet og lav en ny
(Udseende) > skift > Angiv side
(Søgning) > aniministrer søgemaskiner > slet Qvo6

Her kommer trikket.
Click advancerede instillinger
(beskyttelse af personlige oplysninger)> ryd browswerdata
Check boksene "Slet gemte formulardata for autofyld" og "Ryd Data i Hostede apps" > ryd browser data.

Så højre klikker du på skrivebordet og vælge "opdater"

Så skulle den være helt fjernet.

Håber ikke det er for indviklet er ikke så god til at formuler mig med sådanne ting :D
Avatar billede johnnydenmark Nybegynder
24. juli 2013 - 19:53 #5
Og højtr klik lige på din google chrome shortcut... Vælg egenskaber.

i destination skal du slette alt efter
"C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe"
Avatar billede Per1000 Nybegynder
30. juli 2013 - 09:32 #6
Hej
Jeg slap af med det ved at bruge systemgendannelse, efter jeg havde fjernet virusset med AVG free.
Var igang med at installere en helt ny win8 pc og ville hente AVG free, og der valgte jeg brugerdefineret installation.
Det skulle jeg ikke have gjort, for jeg må være kommet til at lukke viruset ind ad bagvejen.
Senere kørte jeg avg installationen automatisk, og nu er det hele tilsyneladende ok :-)
Avatar billede Thesnet Nybegynder
04. august 2013 - 21:31 #7
Hej nu har jeg ikke læst det meste af det men et foreslag.

Windows: XP, Vista, 7, 8, server 2012.

Brug Systems gendannelse.

Start, Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, Systemgendannelse.

gendan dit system til en dato før Qvo6 virussen blev installeret,
jeg har lige prøvet for 20 min siden og kan ikke finde fejlen længere.

et andet råd.. reinstaller computeren det tager måske lidt tid at installere windows igen men så ved man med sikkerhed fejlen er helt væk.... ;o)

God søndag.
Avatar billede Thesnet Nybegynder
04. august 2013 - 21:32 #8
Ha jeg skulle altså have læst dem alle inden jeg smed mit svar.. ;o)
Avatar billede asprilla Nybegynder
29. august 2013 - 20:10 #9
Thesnet SUPER tip :-)

Jeg er ikke den store computer nørd, men roder da en gang imellem med det når der er problemer.

Men dit forslag med at gå i systemgendannelse hjalp i hvertfald mig med at komme af med Qv06, som min mand havde fået installeret med et program han hentede for at kunne se en fodbold kamp, vi ikke kunne se i fjernsynet :-(

Men det hjalp med det fluks og tog ikke en gang 5 minutter at gendanne :-)

Så det kan anbefales at gøre det først :-)

Fortsat god dag alle :-)