Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 17:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Server

Jeg er på udkig efter en stor server, som skulle kunne hoste en hel del Counter strike server. Og jeg har kigget en del på denne server.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=server&type=server&varenr=99451
Opgradering:
16GB -> Kinston 32GB DDR3-1333 ECC Serverram
500GB HDD -> 2 x 500GB Seagate Constellation ES (RAID1) 4 x 1TB (RAID10)

Jeg ved ikke helt om denne er til det jeg skal bruge den til. Men jeg vil købe CPadmin. også tilslutte til serveren, også kan folk købe server, også skal de kunne hostes på denne server(Linket jeg linker til). Men mit spørgsmål er Hvor mange server vil i skyde på at 1 af denne server jeg linker til, kan håndtere uden at den skal lag. 100 stk, 500 stk, 1000 stk. Jeg overvejer at starte med Counter Strike: Source, så jeg ved ikke om denne form for server til CS:S kræver lidt mere og at arbejde med, også formindsker muligheden for flere srcds server.?

Og hvis man siger at gennemsnittet at serverne skal have 30 slot. Hvor mange srcds server kan denne server PC. Håndtere inden den begynder med at lag.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. april 2013 - 17:31 #1
2 x 500GB Seagate Constellation ES (RAID1)
Mon ikke SSD (Samsung 840 pro) ville gøre sig godt der.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 17:49 #2
#1 Hvis det giver en bedre effekt, kan det være det jeg skal, men hvor mange srcds server vil du måske skyde på at denne server kan køre? uden lag?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. april 2013 - 20:41 #3
Det kan jeg desværre ikke svare dig på, kun at tallet vil være større med en god SSD.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 21:14 #4
#3. Så en SSD vil være godt at have frem for 4 x 1TB (RAID10).

Ja godt nok er de dyre de der SSD Harddiske. Men ja jeg skal jo også have noget som er godt til det.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
07. april 2013 - 05:09 #5
Hvis du har råd er det da bedst med kun SSD, det gik jeg ikke ud fra, derfor valgte jeg kun de små diske.
Avatar billede WebHost Nybegynder
22. juli 2013 - 14:41 #6
Hej Madsls

Jeg må start med et par spørsmål..
har du tænk at den skal køre fra din private internet ?
samt hvad med alle de sider som i forvejer tilbyder hosting af Counter strike ?

med hensyn til dit spørsmål om hvor mange denne maskine skal køre kommer jo and på hvor mange bruger der er i hver game..
men hvis det var mig ville jeg ikke smide mere en max 30 games på den.. dog uden at jeg tør sige nåde da jeg ikke ved hvad et game kræver.. ellers findes der jo en del værktøj til at se hvad det belaster server, og så bare prøve dig frem..
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2013 - 17:28 #7
afsluttet