Avatar billede sorenfalk Nybegynder
05. april 2013 - 19:52 Der er 16 kommentarer

formatering af hp pavilion dv7

hej

jeg har en hp pavilion dv7 som køre med vista som jeg ikke vil ha mere så jeg har en xp cd men jeg kan ikke får den til at formate fra vista ned til xp, er der en der kan hjælpe mig med hvordan jeg gør
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. april 2013 - 20:35 #1
Nemmest er at smide disken i en stationær som slavedrev (ikke C-drev) for at formatere den der..

En anden mulighed er at benytte killdisk.
Avatar billede sorenfalk Nybegynder
05. april 2013 - 21:21 #2
hej nielserikk

kan man det og hvordan gør man
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. april 2013 - 21:35 #3
har du ikke mulighed for under opstart at vælge gendand til fabriksindstillinger ?? mener det er F 11 når du starter op
Avatar billede sadolin1978 Novice
05. april 2013 - 21:36 #4
dette skulle ikke have været sendt som et svar se venligst bort fra dette med mindre det løser dit problem
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 21:47 #5
#3 Spørger vil downgrade, og ikke geninstallere.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. april 2013 - 21:49 #6
#2 du må uddybe dit spørgsmål, jeg ved ikke hvilken mulighed du taler om.

Internt i en stationær, er blot at sætte strømstikket og datakablet/SATA i.
Starte windows helt normalt op.
Højreklikke på drevet og formatere.
(man kan også i diskhåndtering vælge at fjerne patitionen)

#3 Der ønskes ikke at gendanne, men at nedgradere.
(Win tillader ikke nedgradering, kun opgradering)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 21:51 #7
Man kan gøre det på denne måde:
http://www.youtube.com/watch?v=c0W-MiWAwgE
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 21:55 #8
Det er dog hurtigere at gøre det med en stationær som NielsErik er inde på.
Dels kan man nøjes med en formatering, og med killdisk programmet vil dette også køres hurtigere end over usb.
Avatar billede lclemens Nybegynder
05. april 2013 - 22:00 #9
Når man starter maskinen op via xp-cden, så kan man formatere. Det er en smule voldsomt at flytte harddisken over i en anden computer for det :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
05. april 2013 - 22:08 #10
#9
Det mener jeg netop ikke du får lov til hvis der findes en nyere win på hdd.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 22:09 #11
#9 Mener nu man rimelig hurtigt i forløbet får at vide at man er på vej til at nedgradrere fra et nyere system, og Installationen den stoppes.
Avatar billede lclemens Nybegynder
05. april 2013 - 22:14 #12
Installationsprogrammet til xp indeholder et formateringsprogram. Det er ligeglad med, hvad der ligger af eksisterende systemer på harddisken. Formatere kan man altid.

Man kan også nedlægge eksisterende partitioner, hvis det er nødvendigt.

Problemet her opstår, når xp-installationen startes inde fra vista.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 22:22 #13
Kan se du har ret i det. Så lige denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=NykQrDOIDLM
Avatar billede 220661 Ekspert
05. april 2013 - 22:24 #14
Du skal dog lige være 100% sikker på du har drivere til maskinen før du går igang.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. april 2013 - 17:35 #15
er Ked af jeg misforstprøv evt. spørgsmålet men ja prøv evt opstart på Win XP cd hvis du er i besidelse af en sådanne.

slet alt på disken brug windows værktøjer ved opstart.

vær sikker på du har drivere til alt her tænker jeg også på sata driver som jeg personlig har erfaring med det driller
Avatar billede jager Nybegynder
21. maj 2013 - 16:33 #16
du skal være opmærksom på at det ikke er sikkert at din  bios er indstillet  til at køre en xp instal