Avatar billede ttrold Praktikant
06. april 2013 - 16:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor ter min internet sig?

Kære Eksperten

Jeg er uforstående overfor hvorfor mit internet ter sig så underligt (se billede). Jeg håber at der er nogen af Jer der kan hjælpe med lidt fejlfinding?

https://www.dropbox.com/s/jxuveicp1k9daqj/Screen%20Shot%202013-04-06%20at%204.32.30%20PM.png

Det er tydeligt på billedet at det er både upload og download den er gal med.

På forhånd tak,
Lasse
Avatar billede Blueeyez Mester
06. april 2013 - 17:27 #1
Prøv med speedtest.net

Og hvor høj en hastighed betaler du for?
Er det 3g/4g eller hvad?
Hvilken router har du og er der flere på end dig?
Avatar billede ttrold Praktikant
07. april 2013 - 13:06 #2
På speedtest ser det faktisk fint ud. Jeg synes bare at den også reagerer meget langsom når jeg trykker nogle gange. Speedtest fanger vel heller ikke ordentligt hvis udfaldet sker efter, fx. 1 min aktivitiet?

Vi har 50/50 igennem fiberby.
Vi deler adgangen i hele lejligheden.
Routeren, her i lejligheden, er en ASUS RT-N56U
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2013 - 13:21 #3
Hvor mange enheder har adgang til routeren og gør det nogen forskel hvis der kun er 1 enhed på netværket? (kan betyde du skal sætte et mac filter op i routeren, husk dog at tilføje din egen mac adresse FØR du aktivere.. medmindre du er på via kabel.. så burde det ikke ramme..
Avatar billede ttrold Praktikant
07. april 2013 - 14:38 #4
Ja, jeg mente faktisk at hele opgangen er koblet på routeren i kælderen. Hvor mange computere der er koblet på her i lejligheden svinger, men det ser ikke ud til at der er den store sammenhæng mellem antallet af computere her, og at den hele tiden falder ud..
Avatar billede Blueeyez Mester
07. april 2013 - 14:51 #5
#4 du skal huske på at hvis computerne er meget aktive så er routeren meget meget belastet og dertil kommer det os an på hvad de laver...
Avatar billede ttrold Praktikant
20. august 2013 - 00:07 #6
Hej.

Jeg lukker denne tråd da jeg endnu ikke har fået problemet løst.

Mange tak fordi du prøvede!