Avatar billede Liland Nybegynder
07. april 2013 - 13:09 Der er 3 kommentarer

AirPrint over VPN

Kan man bruge AirPrint over VPN?

Jeg har en synology server der understøtter VPN, men jeg kan ikke finde min printer via VPN forbindelsen.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Liland Nybegynder
07. april 2013 - 13:17 #1
Jeg har en 30/30 fiber forbindelse med en Apple Express router. Den understøtter VPN gennemgang og bag den har jeg en Synology Disk Station. Den kan lave en VPN forbindelse og det har jeg gjort.

Til at starte med oprettet jeg en VPN for at kunne se Netflix på min iPhone via mobilt bredbåndsnet. Det virker faktisk da jeg kan lave en VPN forbindelse fra min iPhone og til Synology DS og derved få samme dns adr. (der giver adgang til amerikansk sites) som der hjemme. Så lang så godt....

Jeg har ikke meget forstand på VPN forbindelser, men tænkte at det måtte være muligt at tilgå lokale printere og andet lokalt fx Computere. Men her er det jeg får problemer.

Når jeg laver VPN indstillinger på Synology DS så kan jeg vælge ip adr. fx 10.0.2.1
Min logik siger mig, at jeg ikke kan vælge den samme som min router, der har adressen. 10.0.1.1

Er det ikke muligt at få adgang til AirPrint via VPN?
Kan man evt. forbinde subnet 10.0.2.0 med 10.0.1.0, og hvis ja, hvordan?
Eller er der en helt anden løsning på Problemet som jeg ikke har tænkt over?

Håber der er nog der kan hjælpe

Venlig hilsen

Liland
Avatar billede puren Ekspert
28. juli 2013 - 13:36 #2
er det netværks printer eller
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. juli 2014 - 13:06 #3
Liland er din printer trådløs eller med kabel?

Eller har du fundet en løsning?

Hvis du har fundet en løsning, må du rigtig gerne skrive løsningen i et svar og accepter det.