Avatar billede simone007 Juniormester
08. april 2013 - 20:46 Der er 3 kommentarer

Flytte fiber

Hej.
Jeg vil flytte min fiberboks og vil gerne vide hvad jeg skal være opmærksom på

Jeg har fået lagt lidt ekstra kabel i jorden, så det er muligt. Jeg er bare lidt nervøs for at gøre noget forkert. Jeg er godt klar over at jeg ikke må knække kablet, men hvor forsigtig skal ellers være med at håndtere det?
Det sidder nogle splejsninger inde i boksen. Hvor forsigtig skal man være med dem? De skal lige ud af holderen for at jeg kan flytte den.
Jeg behøver ikke få at vide at jeg ikke må, for det ved jeg godt!
Avatar billede simone007 Juniormester
08. april 2013 - 20:52 #1
Og hvad med de stik der sidde inde i. Er det nogle der er meget ømtålelige mht. Skidt og stød? Jeg skal trække dem igennem et hul til loftet, og vil pakke dem ind, men skal jeg være opmærksom på noget der?
Avatar billede hea_dk Nybegynder
09. april 2013 - 09:11 #2
hey
som du selv skriver er støv det eneste du rigtige skal være ops på dæk både kabel hovede og reciver af(vis de kan adskilles), ellers de fiber kabler jeg har haft i hænderene har ikke været sarte de kan selvfølelige ikke klar en 90 grader hurtigt knæk som du selv skriver (10 cm 90grader knæk er ok) men vis du bare er lidt mere forsigtig end med normalt copper og andre former for ledning har du intet at frygte

stød har ikke nogen betydning vil jeg tror da det hele bare er lys de leder har altid fået af vide det er støvet der dræber dem?
Avatar billede simone007 Juniormester
02. januar 2015 - 11:04 #3
læg et svar