Avatar billede ngr Praktikant
09. april 2013 - 22:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Produktion af en dias med tilhørende lyd

Jeg skulle oprindelig lave en video, hvor en person laver et mundtligt oplæg på 12-15 minutter, men så kom jeg til at tænke på, at det måske er bedre, nemmere og mere pædagogisk at jeg i stedet tager en masse stills af personen, mens hun holder sit oplæg for en båndoptager. Bagefter redigerer jeg så om nødvendigt lydsiden og kombinerer den så med nogle af de bedste stills.
Det skal lægges ud på nettet, så det må ikke fylde alt for meget.
Til lydsiden bruger jeg Audacity, men hvilket program er bedst egnet til at kombinere den færdige lydside og billederne?
På forhånd tak
Avatar billede esbn Nybegynder
10. april 2013 - 00:38 #1
Win eller Mac?

Hvis Mac så iMovie - ellers en hvilken som helst video redigering helst med Waveform hvis der skal musik til eller der skal justeres på billederne ift lydens niveau eller rytme. Adobe Premiere Elements på en prøve version hvis det er en enkelt gangs forestilling...

http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=premiere_elements&loc=us
Avatar billede ngr Praktikant
10. april 2013 - 22:58 #2
Jeg har Windows 7
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2013 - 10:02 #3