Avatar billede HueZ Nybegynder
12. april 2013 - 00:25 Der er 6 kommentarer

AMD A6-5400K Processor, hvor god er den?

Hej jeg har lige set på en computer fra elgiganten, men jeg kendte ikke processoren så godt, har læst en masse dårligt. Jeg skal bruge computeren til at game på. Jeg vil bruge computeren til at spille LoL (League of Legends), World of Warcraft og counter strike source i ihvertfald medium grafik uden det "Lagger", Jeg ved af egen erfaring at alt andet på computeren tilfredstiller mine behov men den her processor er jeg meget i tvivl om. Hvis i har noget forstand på AMD Processorer vil jeg meget gerne høre jeres mening om det her.
Det der faldt mig i øjnene med denne processor var dens 3,6GhZ (3,8 Turbo mode) Men der er kun 2 kerner. Hvis processoren er meget dårlig ville jeg også høre om det kunne betale sig at jeg købte en ny en til computeren eller det bare ville være fuldstændig spild af penge.

Dette er computeren: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/stationar-computer/PBDTU7CEG021/packard-bell-imedia-s-stationar-computer-imds2380

Hvis i har forslag til andre computere må i gerne poste dem :)
Mit budget ligger på max 6000kr
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 06:09 #1
Cpu er lige så dårlig som grafikkortet er, de passer fint sammen.

GeForce GTX 670 scorer ca. 5,339 Her er noget fornuftigt.
GeForce GT 620 scorer ca. 434 Her omkring er dit valg.

Intel Core i7-3630QM @ 2.40GHz scorer ca. 7,744 Her er noget fornuftigt.
AMD A6-5400K APU scorer ca. 2,154 Her omkring er dit valg.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 06:13 #2
Forkert budget til en Gamer bærbar.
Sæt det 1500 kroner op.
Avatar billede HueZ Nybegynder
12. april 2013 - 12:29 #3
Jeg leder ikke efter en gamer bærbar men en stationær som, som regel ligger 1000-2000 kroner under en bærbar med samme ydeevne.
Avatar billede HueZ Nybegynder
12. april 2013 - 12:30 #4
Hvad med grafikkortet AMD Radeon HD 8470?
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
12. april 2013 - 13:57 #5
kan godt lide at NielsErikk troede at det var en bærbar... :D http://www.topdata.dk/ har nogle fantastiske pc´er til gode priser. jeg købte http://www.topdata.dk/product.asp?product=8990 og i minecraft kører jeg 1000 FPS... lagger ikke men hvis du er en af dem der også vil optage deres gameplay vil jeg anbefale en hurtigere. jeg brugte 100 kroner extra og fik opgraderet cpu til 3570k kan se at den er blevet næsten 2000 kroner billigere siden at jeg købte den ;(. F*CK!!!
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 19:20 #6
Jeg sad absolut og sov, sorry.

Her er lidt om den GPU du har nævnt.

Radeon HD 8470 (OEM) is an entry-level GPU still based on the Caicos Chip.
It offers 160 Shader Processing Units, 4 ROPs and 8 TMUs. It can be either paired with DDR3 or GDDR5 - both on a 64-bit memory interface. The frame buffer can have up to 1GB and the max power drawn is of 35 Watts. The central unit runs at 750MHz and the memory clock operates at 900MHz.
Therefore it's a renamed Radeon HD 6450/Radeon HD 7470 and so it offers limited performance.