Avatar billede momoney Novice
17. april 2013 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 lydkort i windows 7

Hej Rødder

Nu er jeg ved at være træt af dette problem.
Jeg har en bærbar som naturligvis har indbygget lydkort, men det er jo ikke det bedste, så jeg har også et, USB lydkort.

Normalt fungere det fint, at når jeg sætter USB kortet til, finder den ud af, at det skal være den, som skal benyttes og ikke det indbygget. MEN af og til, så overtager det indbygget lydkort funktionen. Det er ikke så skide spændende når dåselyden tager over.

Jeg ved at jeg kan deaktivere det indbygget lydkort, men jeg vil gerne have muligheden for, at have lyd på, når jeg er på farten uden at skulle aktivere kortet.

Så vil den kloge sige, jamen du kan jo bare vælge lydkilde i mixer funktionen i windows. Nej det vil den sjovt nok heller ikke. Når den har fundet ud af, at det er det indbygget kort den vil bruge, virker det kun at deaktivere denne.

Kan I et lille tricks jeg ikke selv har luret?
Det er lidt irriterende at skulle deaktivere og nogle gange vil windows genstartes når dette gøres.

Masser af point, da det virkelig pisser mig af.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. april 2013 - 15:57 #1
Hej.

  Der er nu nok kun at deaktivere/aktivere kortet i "Enhedshåndtering", om end det kan være en opdatering af drivers, der kan hjælpe dig videre. Jeg kører selv et lignende setup på en desktop med et USB-kort. Her tillader den fint dem begge at være aktive, men jeg benytter så kun I/O fra USB-kortet.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2013 - 14:15 #2
der er ikke noget at gøre. windows er dum (det er en fejl)
Avatar billede RenRas Nybegynder
31. maj 2013 - 23:56 #3
Slå det fra inde i BIOS! :-)
Avatar billede momoney Novice
01. juni 2013 - 09:57 #4
Tak for input. Jeg kan jo så ikke gøre meget. Æv.