Avatar billede Slettet bruger
17. april 2013 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvilken mac??

Hej derude

Jeg vil gerne have en mac, men jeg er i tvivl mellem en macbook pro og en macbook air.

Jeg kan virkelig godt lide designet på en macbook air, men samtidig hører man at den anden er bedre.

Hvilken en er bedst ifølge jer derude?

Mine kræv til den er: Den skal være hurtig (jeg er virkelig blevet så utrolig træt af langsomme computere..kan ikke døje dem mere), jeg skal bruge den til skolearbejde, så den må gerne have alle programmer (excel osv.) installeret. Jeg bruger også min pc til at se videoer osv på, så den skal også være i stand til dette. (det regner jeg så med at de begge er) Den må ikke larme, og den skal have et godt kamera (til skype osv.)
En bonus ting til pc'en kunne være, at den har en masse funktioner..Jeg elsker at rode rundt og finde ud af de mange funktioner den har.

Så hvilken en ville være god til mig ?:)
I må meget gerne sende link til nogle hjemmesider på dansk hvor man kan læse lidt mere om dem.

Mange tak på forhånd :)
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
17. april 2013 - 16:21 #1
kan klart anbefale en macbook pro, men ecxel og andre microsoft programmer skal du tilkøbe dig eller få det med i prisen.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2013 - 17:27 #2
Er den hurtig osv?
Har hørt at den er lidt langsommere end en macbook air?
Avatar billede esbn Nybegynder
20. april 2013 - 21:29 #3
Du skal vælge en med SSD - Så er du golden

Når en compputer er langsom idag, er det pga harddisken. Det problem overvinder en SSD

Alle Air modeller har SSD - De nye Retina har vist også

tykkelsen er næsten ens på retine og Air - Vil tro en Pro med SSD er hurtigere end Air

Større SSD er faktisk også væsentligt hurtigere - Ram kan ikke opgraderes på de nye - Men SSD kan godt skiftes selvom de siger den ikke kan

Godt køb : )

Vælg den hvor du kan få størst SSD og mest RAM
Avatar billede esbn Nybegynder
20. april 2013 - 21:39 #4
mht kamera så er de ens på alle Macs og i HD

Der er aldrig noget at spare på en ny Mac - Men du kan tit forhandle en office pakke med i handlen

Fald ikke for fristelsen til at købe en 13" selvom den hedder Pro - der er ikke grafikkort i - kun det der ligger i processoren. At købe en computer i dag uden SSD (eller selv sætte en i) er spild af penge ift computer ydelse
Avatar billede Kochens51 Praktikant
22. april 2013 - 22:44 #5
Esbn@ Sikke noget være vrøvl. SSD HDD eller andet, er ikke det eneste parameter for en langsom computer. Prøv igen med lidt bedre reseach????
Avatar billede esbn Nybegynder
23. april 2013 - 05:34 #6
@Kochens51: Alle de Macbooks man kan købe idag har komponenter der er rigeligt hurtige til alt det almindelige mennesker skal bruge en computer til. Dual eller Quad core proc, Ghz RAM, System Bus, alt kører med en hastighed der er rigelig (undtagen Macbook 13" som jeg tilføjede pga GfX kort)

Så set i forhold til de andre komponenter er en HDD super langsom og en langt værre synder end noget andet ift hastighed.

Men nej selvfølgelig er en enkelt ting ikke det eneste parameter for en langsom computer, det tror jeg godt vi alle sammen ved. jeg kunne jo også nærlæse det du skriver og kalde det noget "vrøvl", men jeg forstår godt hvad du mener selvom der er lidt formaterings fejl.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 18:00 #7
@Esbn: Jeg tror også at jeg køber en pro, men jeg havde ellers tænkt mig at købe den på 13"?? :(

Den med 15" virker bare så stor, så jeg ville gerne have den anden. Tak for hjælpen, men jeg har lige et spørgsmål til dig: Larmer apple computere heller ikke?
Avatar billede esbn Nybegynder
24. april 2013 - 18:40 #8
jo der er stadig en blæser (2 faktisk) i maskinen som kan høres ret tydeligt når den bliver varm. Men min gør det mest når jeg ser film på nettet - H264 er hårdt for processoren at pakke ud - men så overdøver lydsporet jo blæseren....

Men jo hurtigere den er og jo bedre GFX kortet er jo bredere bliver byrden fordelt og jo mindre varme udvikler der sig - Det er så ikke et løfte, mere bare et logisk bud : )

Summa Sum:

1. Retina 15" til 17.000 med 256GB SSD indbygget

2. 15" Macbook Pro med alm HD som du skifter ud med en SSD du selv køber 13.000

3. 13" Air med 256GB SSD 11.000
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2013 - 18:50 #9
Okay, tusind tak for svar :)

Lukker
Avatar billede nielsen98 Nybegynder
05. maj 2013 - 11:59 #10
Jeg vil klart anbefale en macbook pro