Avatar billede Opadome Nybegynder
17. april 2013 - 20:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til mysqli database

Hej alle.

Jeg har købt domæne og webserver hos one.com, og har prøvet at oprette forbindelse til databasen fra min hjemmeside af. Kort efter mit køb modtog jeg en mail med følgende info:

MySQL
Host: ragoom.com.mysql
Database: ragoom_com
Brugernavn (User): ragoom_com
Kodeord (Password): (skjult af sikkerhedsmæssige årsager)

Jeg har så lagt min hjemmeside op på domænet jeg købte (ragoom.com).

Her er den kode jeg har skrevet som skulle oprette forbindelse til databasen:

<?php
$db=mysqli_connect("ragoom.com.mysqli", "ragoom_com", "skjult af sikkerhedsmæssige årsager");
mysqli_select_db("ragoom_com", $db);

// Evaluate the connection
if (mysqli_connect_errorno()) {
    echo mysqli_connect_error();
    exit();
}
else {
    echo "Successful database connection";
}
?>

Jeg har efterfølgende gemt filen som db.php og uploaded den samme sted som min index.php ligger, men når jeg prøver at gå ind på ragoom.com/db.php får jeg bare "Webstedet kan ikke vise siden".

Har prøvet at kontakte one.com for at høre om de understøtter mysqli og det gør de. På deres hjemmeside fandt jeg deres PHP connection string:
$db=mysql_connect("ditdomæne.dk.mysql", "brugernavn", "adgangskode");
mysql_select_db("database", $db);

Deres support sagde jeg bare skulle skifte mysql ud med mysqli men det virker stadig ikke. Har prøvet både med mysql og mysqli, ingen forbindelse.

Nogen ide om hvad jeg gør forkert?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2013 - 21:08 #1
Virker:

<?php
echo "dav dav";
?>

?
Avatar billede Opadome Nybegynder
17. april 2013 - 21:15 #2
@arne_v Ja

Opdatering: Har prøvet at følge en youtube guide nu (http://www.youtube.com/watch?v=jXI3UYTpQy0) hvor jeg fik et lidt andet resultat. I stedet for slet ikke at vise noget får jeg nu følgende text: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
Avatar billede techboy992 Praktikant
17. april 2013 - 21:27 #3
Proev:

?php
// Create connection
$con=mysqli_connect("example.com","peter","abc123","my_db");

// Check connection
if (mysqli_connect_errno($con))
  {
  echo "Failed to connect to MySQL: " . mysqli_connect_error();
  }
?>
Avatar billede techboy992 Praktikant
17. april 2013 - 21:28 #4
virker for mig
Avatar billede Opadome Nybegynder
17. april 2013 - 21:32 #5
Så får jeg denne text:

Failed to connect to MySQL: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known
Avatar billede arne_v Ekspert
17. april 2013 - 21:35 #6
Host: ragoom.com.mysql

ser ikke rigtig ud
Avatar billede Opadome Nybegynder
17. april 2013 - 21:38 #7
Nå, jeg fik underligt nok løst problemet ved at slettet "i" fra "ragoom.com.mysqli". Af en eller anden underlig grund virker det også hvis jeg gør det omvendt, altså beholdet i'et i host navn (ragoom.com.mysqli) og sletter i'et i "$db_conx = mysqli_connect"

Hvilken en af i'erne skal jeg slette for at være sikker på det er mysqli og ikke mysql?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2013 - 01:46 #8
Hvis du bruger mysqli_ funktioner saa bruger du MySQL API.

Det andet er bare et hostnavn.
Avatar billede Opadome Nybegynder
09. maj 2013 - 16:46 #9
svar