Avatar billede lalas2010 Nybegynder
22. april 2013 - 11:15 Der er 2 kommentarer

XAL database fejler

Hej folkens.

En tys gammel XAL version, som ind til da har kørt. har lavet fejl her i dag, hvor den siger at postnummer ikke længere findes og er password beskyttet, samt den laver nogle fejl i udtræk m.m. Vi har prøvet at køre check database, hvilket fejler.

Vi har prøvet at gendanne backup fra nogle date tilbage og der virker det, og ingen fejl i database ved check.

Hvad gør jeg så, der ligger en masse vigtig data i den DB som ikke længere arbejdere optimalt.

Systemet har tidligere gjort det samme, at den kommer med beskeden fejl i linje xxx i c_data.dat
men der har vi kunne rulle den tilbage og forsat arbejdet.

Nogle trick til at rettet op på problemet?

De bedste hilser
Lars
Avatar billede rew Nybegynder
22. april 2013 - 11:42 #1
når du kører fix database, kører den så igennem og melder at der er huller ?

har du prøvet reindex af det hele ?
Avatar billede mariaf Juniormester
23. april 2013 - 22:31 #2
Kør check af database og se om der er fejl i den. Prøv med en fix, men den kan tage nogle af dine syge poster, og disse skal så genoprettes.

Hvad er fejlkoden?

Kører den på SQL, Oracle eller på en Native? Har I fået nye pc'ere, der er koblet op mod den?

Og så bliver du nok nødt til at indstille dig og virksomheden på at I kører på lånt tid. Problemstillingen med et 32 bit program i et 64 bit miljø er som skabt til problemer. Jeg vil tro at I sagtens kan få den op at køre igen, men en dag kan I ikke, og det er noget dyrere end at planlægge det på forhånd.